“איש משפחה, תורה, גיבור”: לוחם הימ”מ נעם רז הי”ד הובא למנוחות

מאות ליוו למנוחות את לוחם הימ"מ נעם רז הי"ד • בני נוער עמדו עם דגלי ישראל בצמתים בבנימין, בעת מעבר שיירת ההלוויה מהיישוב קידה להר הרצל • משפחתו תרמה את קרניות עיניו • "תמיד קבע עיתים לתורה. למד 'דף היומי' דרך קבע, למרות לוח הזמנים הטרוף כלוחם"
חיים טוויל
י"ד אייר התשפ"ב / 15.05.2022 16:32

בחלקה המשטרתית בהר הרצל בירושלים הובא היום (ראשון) למנוחות נעם רז הי”ד, לוחם הימ”מ שנהרג מירי מחבלים בפעילות ליד ג’נין ביום שישי.

למה שהילד שלך יהיה משותק אם יש חיסון יעיל ובטוח? כל הפרטים

הלוויתו היתה סגורה לתקשורת לבקשת בני משפחתו. לאחר מותו הוחלט להעלותו לדרגת רנ”ג – הגבוהה ביותר בדרגות הנגדים.

בני נוער עמדו עם דגלי ישראל בצמתים בבנימין, בעת מעבר השיירה עם ארונו מהיישוב קידר להר הרצל.

מוטי וייס, חבר ילדות של רז, סיפר לאסתי פרז בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב: “כבר מגיל מאוד צעיר הוא היה ילד שקט שלא דיבר על עצמו, מאוד צנוע, צניעות אמיתית, לא מזוייפת. ילד טוב שגדל בבית שנתן לו את כל הערכים שקשורים לאהבת המולדת, לאהבת עם ישראל ותורת ישראל. הוא המשיך עם זה הלאה בהמשך חייו”.

וייס סיפר כי ידע שאם יראה אי פעם תמונה של חברו במסגרת הימ”מ – “זה יהיה חלילה רק אם יקרה לו משהו כי הוא לא סיפר לאנשים. שאלתי אותו לאורך השנים כמה פעמים במה הוא עובד והוא אמר לי במילים קצרות – ‘אני עובד בשמירה’. מתישהו הגיעו אליי השמועות איפה הוא באמת נמצא ובשביל לשמור על כבודו לא אימתתי אותו עם זה.

“קשה לדבר בלשון עבר. הוא היה אדם כל כך צנוע, עם כל כך הרבה נועם ומצד שני ידע להפגין גבורה שרק היום מתחילים לצאת קצת סיפורים על מה שהוא עשה שם. הלב נקרע לראות את זה”.

ראש מועצת בנימין ספד לו  והדגיש את פועלו כמייסד היישוב קידה בבנימין ואת היותו איש תורה ומשפחה.

“זכינו שחי ביננו איש משפחה אציל, איש תורה, גיבור וצנוע. איש ארץ ישראל שלצד עבודתו התובענית כלוחם ימ”מ בנה וייסד יישוב כאן בבנימין עם חבריו הראשונים בקידה, נטע כרם זיתים ועסק בטיפוחו. הקים משפחה לתפארת עם אפרת רעייתו האצילית אף היא’.

“ביום שישי בצהרים, בנפילתו של נעם, נפער חלל ענק לעם ישראל כולו, לתושבי בנימין, לקהילת קידה וכמובן אבדן אישי להורים ולאחים של נעם, לאפרת ולילדיו בארי, איתם, בניה, שגב, נוה והללי.

“גיבור ישראל התהלך ביננו. חבריו הקרובים ידעו שהוא לוחם ותיק בימ”מ, אך ממנו לא שמעו דבר על כך, ודאי לא על משימות נועזות בהן היה שותף כדבר שבשגרה”.

“לא מזמן נעם נפצע ברגלו במהלך פעילות מבצעית. לחברים ולשואלים אמר שהחליק במהלך פעילות ספורט. כששאלו אותו במה הוא עוסק, ענה ‘בשמירה’. נעם היה איש של תורה. בצעירותו למד בישיבה, וגם לאחר מכן תמיד קבע עיתים לתורה. למד ‘דף היומי’ דרך קבע למרות לוח הזמנים הטרוף כלוחם. ספרא וסייפא כפשוטו. הוא דאג לחינוך ילדיו בדרך השם”.

רז הי”ד, בן ה-47 ואב לשישה, נפצע ביום שישי האחרון באורח קשה במהלך פעילות בנפת ג’נין, ופונה במסוק לבית החולים רמב”ם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

הוא היה ממייסדי היישוב קידה, התגייס ליחידת הימ”מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פארמדיק, פורץ וצלף. נועם הי”ד השתתף במאות מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים.

משפחתו הסכימה לתרומת איבריו להצלת חיים לאחר שהיה חתום על כרטיס אדי. בבית החולים רמב”ם יונצלו קרניות עיניו ויושתלו בהמשך בחולים הממתינים להשתלה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות