הישענות על המשותפת? שרי ימינה נגד לפיד: לא מקובל עלינו

בצד הימני של בקואליציה זועמים על דבריו של השר יאיר לפיד: "לא ניעזר במי שתומך בשנאת חינם וטרור" • שקד: "האמירה לא מקובלת כלל, מתנגדת - וחבל שנאמרה" • זאב אלקין: "למשותפת אידיאולוגיה אנטי ישראלית ברורה" • אביר קארה: "הרשימה המשותפת בעיני לא קיימת"
חרדים 10
י"א אייר התשפ"ב / 12.05.2022 10:04

שרים בממשלה, ובראשם חברי ימינה, מגיבים הבוקר (חמישי) בזעם להכרזה של שר החוץ יאיר לפיד, בראיון לעמית סגל בחדשות 12, לפיהם הוא אינו שולל הישענות של הממשלה על קולותיה של הרשימה המשותפת.

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

השרה איילת שקד אמרה כי דברי לפיד אינם על דעתה. “האמירה לא מקובלת כלל, מתנגדת – וחבל שנאמרה”.

השר מתן כהנא הוסיף: “הממשלה לא תישען על הרשימה המשותפת למען קיומה”.

גם סגן השר אביר קארה מתנגד בחריפות להישענות על המשותפת: “הרשימה המשותפת בעיני לא קיימת. מבחינתי אין שום צורך או רצון להתבסס או לתאם עמדות עם מי שעוסק באובססיביות בפירוק החיים המשותפים במדינת ישראל ובתמיכה ישירה בשנאת חינם וטרור. יש לנו רוב. סילמן השבוע הצביעה עם הקואליציה בסיוע לעצמאיים ואני לא רואה אותה מצביעה נגד המתמחים, חדרי המיון, רשת הבטחון לעצמאיים או ההתעצמות של צה”ל. בחוקים שלי יש רוב ברור בכנסת של 114 חברים לפחות”.

עם זאת, השר זאב אלקין חושב ששיתוף פעולה רציף אינו בא בחשבון, אבל ייתכן שיתוף פעולה נקודתי עם המשותפת. “בשונה מיאיר לפיד אינני רואה שום דרך להקים ממשלה, שתכלול את הרשימה המשותפת, לא משנה בממשלה או בקואליציה”, הדגיש השר אלקין בשיחה עם חדשות 12. “לא בגלל שהיא מפלגה ערבית אלא בגלל האידיאולוגיה האנטי-ישראלית של חברי כנסת שלה. יחד עם זה שיתוף פעולה נקודתי בכנסת בחקיקה כזאת או אחרת או במהלך אישור התקציב עם חברי כנסת מכל הסיעות, כולל משותפת, הוא מעשה שבשגרה במשך שנים רבות”.

אלקין סיפר: “ראשי הקואליציה מהליכוד ושרי אוצר מהליכוד (ואני בתוכם) השתמשו בכלי הזה אין ספור פעמים בעבר, וגם היום בנימין נתניהו פועל לפיזור הכנסת ולפתיחה של מעגל מערכות בחירות בלתי פוסקות מחדש, באמצעות שיתוף פעולה הדוק עם הרשימה המשותפת, כמו כן סייע בידה של הרשימה המשותפת במאבק שלה נגד חוק האזרחות ולהעברת חוקים שונים מטעמה”.

חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה הצטרף לדברים: “אני מתנגד לקואליציה בתמיכת הרשימה המשותפת. ראש הממשלה בעצמו הבהיר זאת מספר פעמים”.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות