קו אדום? ניר אורבך על שת”פ עם המשותפת: “זה לא יכול לעבוד ככה”

יו"ר סיעת ימינה מתקשה לשתף פעולה עם הרשימה המשותפת • חברים בתקווה חדשה הביעו גם הם הסכמה איתו • אורבך: "איך זה נראה, שעכשיו על כל דבר נשב עם המשותפת להעביר דברים?" • ראשי סיעות אחרות: "אין מה לעשות, צריך להפיל את חוקי האופוזיציה. צריך לבלוע את זה וזהו"
אריה ריבקינד
י"א אייר התשפ"ב / 12.05.2022 09:33

המשבר הפוליטי: שרים וח”כים מימינה ומתקווה חדשה מביעים חוסר שביעות רצון וחוסר הסכמה עם ההחלטה להיעזר ולהישען על הרשימה המשותפת בחלק מההצבעות בכנסת. כך פורסם היום (חמישי) בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב.

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שנערכה השבוע בכנסת הביע יו”ר סיעת ימינה, ח”כ ניר אורבך, את חוסר שביעות רצונו מכך – ואמר שהדבר אינו מקובל עליו. “איך זה נראה, שעכשיו על כל דבר אנחנו נשב עם המשותפת כדי להעביר דברים? זה לא יכול לעבוד ככה”, התלונן אורבך.

התשובה שקיבל מראשי סיעות אחרות הייתה: “אין מה לעשות. אנחנו צריכים להפיל את החוקים של האופוזיציה. צריך לבלוע את זה וזהו”.

מלבד אורבך, ישנם עוד שרים וח”כים בימינה ובתקווה חדשה שהבהירו בשיחות סגורות שלא יסכימו לשתוק לאורך זמן, אם ההישענות על הרשימה המשותפת תהפוך להתנהלות קבועה – והזהירו שדבר שכזה עלול לפרק את הקואליציה.

נפתלי בנט סירב אתמול להשיב לשאלת ‘כאן חדשות’ מה הובטח לרע”ם בתמורה לחזרה לקואליציה, ואמר: “אנחנו ממשלה של עשיה ושל רצון טוב ומתרחקים מהדברים שלא תורמים”.

השר יאיר לפיד התייחס, בראיון שהעניק אמש לעמית סגל בחדשות 12,  לחיזור שלו אחרי הרשימה המשותפת, כדי להעביר החלטות של הקואליציה בכנסת. “מה שקורה היום זה שכמו כל ממשלות ישראל אנחנו עובדים עם כל מפלגות הבית” – ולא שלל את האפשרות שיסתמכו על המשותפת  לצורך העברת התקציב הבא.

לשאלה האם בל”ד והמשותפת עדיפים על איתמר בן גביר – השיב לפיד: “אני חושב שהסכנה הכי גדולה למדינת ישראל זה ממשלת בן גביר–ביבי, מפני שהם מאיימים על הרעיון שישראל היא דמוקרטית. זה כאילו פתאום מוצא חן בעיניהם, הרעיון הזה שלא תהיה פה דמוקרטיה. יש אחד שהורשע בתמיכה בטרור ואחד שיש לו 3 כתבי אישום חמורים והם ינהלו את המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות