לפיד מודה שיישענו על המשותפת: “חייבים לחסום את בן גביר וביבי”

הסכנה הגדולה ביותר למדינה? שר החוץ השתלח: "הסכנה הכי גדולה למדינת ישראל זה ממשלת בן גביר–ביבי, מפני שהם מאיימים על הרעיון שישראל היא דמוקרטית" • והאם הוא מאמין שהרוטציה תתממש?
חרדים 10
י"א אייר התשפ"ב / 11.05.2022 22:51

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הביע צער על מותה של עיתונאית אל-ג’זירה שירין אבו עאקלה שנהרגה הבוקר (רביעי) מכדור שפגע בראשה בג’נין, וטרם ברור אם נורה על ידי חיילי צה”ל או על ידי פלסטינים.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

בראיון לעמית סגל בחדשות 12 –  אמר לפיד: “סדרה של לקחים שהפקנו גרמו לזה שבזירה הבין-לאומית התקבל הנרטיב שאנחנו עדיין לא יודעים מה קרה, שזה הרבה יותר טוב ממה שהיה קורה בעבר שבו מיד האשימו אותנו” – התגאה לפיד במדיניות ההסברה.

“הצלחנו גם מול האמריקנים וגם בזירה האירופית להנחיל את זה ש’רגע, חכו, אנחנו לא יודעים מה קרה'”.

לפיד סיפר, שכשעתיים לאחר הירי הציע לאנשי הרשות הפלסטינית לערוך נתיחה פתולוגית משותפת “כדי למנוע ספק”.

לפיד לא מתרגש מאיומי הפרישה של רע”מ שגרמו לטלטלה פוליטית, “ידענו מהיום הראשון שהעובדה שבפעם הראשונה יש מפלגה ערבית בקואליציה יהיה תהליך קשה ויהיה תהליך מורכב”, אמר. “ההתנהלות שלי היא לא מול מועצת השורא. אני מתנהל מול מנסור עבאס, מול ואליד טאהא, מול המפלגה עצמה. היה תהליך ארוך ומייסר אבל בסופו של דבר יש תוצאה טובה”.

בממשלה הקודמת אמרת שמועצת גדולי התורה הם הבוסים האמיתיים של הממשלה. מועצת השורא עדיפה? הוא נשאל.

“אני לא עושה השוואות כאלה. דיברתי על זה שהולכים כולם, יושבים אצל רבנים לבקש אישור – ראשי ממשלות וכו’. אני לא הייתי במועצת השורא”.

אמרת על הרב קניבסקי שכל המדינה מחכה לראות מה הוא יחליט. מה שונה כל כך?

“יש פה תהליך שבו מדינת ישראל לאט לאט מתרגלת לדבר חדש והוא חשוב מאין כמותו. 20% מתושבי המדינה הם ערבים. יש להם ציבור, יש להם מנהיגי ציבור. אני מנסה להגיע למצב שבו מדינת ישראל מתפקדת לא על בסיס של שנאה, לא על בסיס של גזענות, אלא על בסיס של דו קיום ושיתוף פעולה. זה תהליך מורכב”.

לפיד התייחס לחיזור שלו אחרי הרשימה המשותפת כדי להעביר החלטות של הקואליציה בכנסת. “מה שקורה היום זה שכמו כל ממשלות ישראל אנחנו עובדים עם כל מפלגות הבית” – ולא שלל את האפשרות שיסתמכו על המשותפת  לצורך העברת התקציב הבא.

לשאלה האם בל”ד והמשותפת עדיפים על איתמר בן גביר – השיב לפיד: “אני חושב שהסכנה הכי גדולה למדינת ישראל זה ממשלת בן גביר–ביבי, מפני שהם מאיימים על הרעיון שישראל היא דמוקרטית. זה כאילו פתאום מוצא חן בעיניהם, הרעיון הזה שלא תהיה פה דמוקרטיה. יש אחד שהורשע בתמיכה בטרור ואחד שיש לו 3 כתבי אישום חמורים והם ינהלו את המדינה”.

לפיד מאמין שהרוטציה תתממש, אך הסביר: “זה מצריך עבודה פוליטית יום-יומית, קשה, מורכבת. אנחנו יודעים לעשות אותה, אנחנו נמשיך”.

עוד הבהיר לפיד שיעבור למעון הרשמי בבלפור אם אכן יתמנה לראש ממשלת ישראל, והכחיש את הדיווחים שיש קרב סמוי בינו לבין בנט על השאלה איזה צד יפרק את הקואליציה.

ח”כ איתמר בן גביר מסר בתגובה על דברי לפיד עליו: “יאיר לפיד אמר בעצמו שלא יישב עם ‘הזועביז’ ותומכי טרור ועכשיו הוא מודה שהוא כורת איתם ברית. אני בניגוד אליהם אוהב את המדינה ופועל למען צה”ל וגם אם לפיד יגיד אלף פעם ‘בן גביר, בן גביר’, זה לא יכסה על שיתוף הפעולה שלו עם חברי כנסת שתומכים ברצח חיילים”.

במפלגת הציונות הדתית תקפו את לפיד שלא שולל את הישענות הקואליציה על הרשימה המשותפת.

“מלפיד אין ציפיות. הוא מסמל את השמאל העייף והמבולבל, שאיבד את הדרך היהודית והציונית, מחליף בין אויב לאח, מוכר את המדינה היהודית היחידה בעולם לאויביה ומחרים את ח”כ איתמר בן גביר – יהודי ציוני, אוהב ארצו ונאמן לעמו.

”אבל אורבך, שקד, אלקין וחבריהם, שמתמסרים ללפיד ומשתפים איתו פעולה באבסורד הזה מתגלים שוב ושוב כאנשים חסרי עמוד שדרה, שמפירים הבטחה אחר הבטחה, ומאפשרים מכירת החיסול של מדינת ישראל בשביל התפקיד”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות