עבאס: נותנים הזדמנות נוספת • הליכוד: מה עוד בנט מכר לרע”ם?

אחרי שעות של דיונים: יו"ר רע"ם הצהיר שמפלגתו החליטה לתת הזדמנות נוספת לממשלה ותחזור לקואליציה • "טעות איומה ללכת לבחירות שקרוב לוודאי יחזירו את נתניהו לשלטון" • ח"כ איתמר בן גביר פוצץ את ההצהרה: "אתה הסכנה הכי גדולה" • עבאס ענה: "אתה טרוריסט מורשע" • צפו
אריה ריבקינד
י' אייר התשפ"ב / 11.05.2022 13:25

יו”ר רע”ם מנסור עבאס הודיע היום (רביעי) כי בתום הדיונים במועצת השורא – הוחלט שרע”ם תיתן הזדמנות נוספת לקואליציה.

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

בעקבות כך, הליכוד משך את ההצעה לפיזור הכנסת.

“נכנסנו לקואליציה כדי לתת פתרון למצוקות הרבות של החברה הערבית”, הסביר עבאס. “דיור, יוקר מחייה, הרשויות המקומיות וכמובן מצוקות הנגב והיישובים הלא מוכרים ופעולות האכיפה הלא מידתיות. לכן, החלטנו לתת הזדמנות נוספת לקואליציה ולממשלה”.

הוא לא התייחס לשאלה האם המפלגה תצביע בעד או נגד הצעת חוק פיזור הכנסת בקריאה טרומית – אם זו תעלה היום במליאה.

באמצע הצהרתו של עבאס הגיע למקום חבר הכנסת איתמר בן גביר, התעמת איתו – ופוצץ את ההצהרה.

בן גביר הטיח בעבאס: “אתה הסכנה הכי גדולה”.

יו”ר רע”ם ענה לו: “אתה טרוריסט מורשע”. ח”כ מאזן גנאים צעק לעבר בן גביר: “רצחת את רבין, פאשיסט”.

בעוד עבאס המתין במקומו, חברי מפלגתו קראו לסדרנים: “הוא לא יכול לעשות את זה, מישהו צריך להזיז אותו. אתה אלים, בושה לדמוקרטיה”.

אחרי שבן גביר הורחק, עבאס המשיך בדבריו: “ראינו מי אזרח חיובי שרוצה את השלום הביטחון הסובלנות – ומי מתלהם מחרחר מלחמה ומסית. רע”ם מייצגת את הקול השפוי, לא רק בחברה הערבית, אלא גם בחברה הישראלית. היינו צריכים לקיים מסיבת עיתונאים בכפר קאסם וביטלנו את זה לאור האירוע המצער של הריגת העיתונאית. דרשנו הקמת ועדת חקירה בין-לאומית שתבחן את הנסיבות ומי שצריך לתת הדין ייתן”.

הוא הוסיף: “ייצבנו את המערכת הפוליטית עם השותפים שלנו, מימשנו את האזרחות שלנו, קידמנו החלטות לפתרון וקיבלנו החלטה על רקע האירועים באל-אקצא והשימוש הלא מידתי באלימות נגד מתפללים – על הקפאת הפעילות שלנו. הגענו להבנות שהן לטובת כולנו לא רק החברה הערבית, מימוש תוכנית החומש הכלכלית זאת ברכה גם לחברה הערבית וגם לחברה הישראלית.

“החלטנו לחזור לקואליציה בהתאם להסכמים הקואליציוניים, אנחנו מצפים שהממשלה תעמוד בהתחייבויות שנתנו לחברי ווליד טאהא שניהל את המגעים”.

“לצערי הרשימה המשותפת עדיין דוגלת באג’נדה של לפזר כל כנסת וכל ממשלה, בלי להסתכל על האינטרס של האזרחים הערביים ולכן הם הולכים היום להצביע בעד פיזור הכנסת. אנחנו ברע”ם חושבים שזו טעות איומה ללכת לבחירות שקרוב לוודאי יחזירו את נתניהו לשלטון, מה שיביא לאבדן כל ההישגים שהשגנו”.

עבאס יצא במתקפה חריפה על נתניהו: “נתניהו חזר להסיט, הוא עשה איתנו מו”מ קואליציוני שמתועד בהחלפת מסמכים ומתועד אצלי בטלפון ונאלץ להוציא חלק. חברי המרכז של הליכוד לא מאמינים לנתניהו ומאמינים לנו והם שולחים לי הודעות שהם רוצים שיתוף פעולה.

“נתניהו שוב אומר משהו ועושה הפוך, אף אחד לא מאמין לו, מצער שמנהיג כזה בגיל הזה חוזר להסיט ולא לדבר אמת. אנחנו רוצים שותפות של סובלנות בחיי היומיום ולכן אנחנו ממשיכים הלאה, מראש הממשלה בנט שעשה צעד אמיץ להקים את הממשלה הזאת יחד עם יאיר לפיד. זה אותו נתניהו שניהלנו איתו מערכת יחסים בתקופת הממשלה הקודמת. ניהלנו איתו מו״מ קואליציוני שמתועד בטלפון שלי וכנראה נצטרך להוציא את התיעוד הזה”.

מהליכוד נמסר בתגובה למנסור עבאס: מה עוד בנט מכר למנסור עבאס תמורת הישרדות ממשלת החולשה והכניעה שלו? מה שמע מנסור עבאס בסוף השבוע האחרון שעשה בטורקיה, שבה יושבים אנשי חמאס? ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור – והיא תיפול במהרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות