“פגעו בחייל, הוא שוכב על הרצפה”: וידאו שממוטט טענות הערבים • צפו

משרד החוץ הפיץ סרטון בו נראה פלסטיני יורה ללא הבחנה לעבר סמטה - ואז נשמעות צעקות: "פגעו בחייל, הוא שוכב על הרצפה" • אלא שאף חייל צה"ל לא נפגע בג'נין • דובר צה"ל: הפלסטינים יודעים למה הם מתחמקים מחקירה
חיים טוויל
י' אייר התשפ"ב / 11.05.2022 10:48

אחרי שעיתונאית של אל ג’זירה, שירין אבו עאקלה, נהרגה היום (רביעי) בחילופי אש בג’נין, רבים בעולם הערבי ובשמאל הישראלי מיהרו להאשים את ישראל במותה.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

משרד החוץ פרסם בתגובה תיעוד מחילופי האש, שבו נראה מחבל פלסטיני יורה ללא הבחנה לעבר סמטה – ואז אחר צועק: “פגעו בחייל, הוא שוכב על הרצפה”.

עם זאת, אף חייל צה”ל לא נפגע בקרב בג’נין.

במשרד החוץ הוסיפו: “טרוריסטים פלסטינים, שיורים ללא הבחנה, ככל הנראה פגעו בעיתונאית אל-ג’זירה”.

שר החוץ יאיר לפיד הגיב: “‏אנחנו מציעים לפלסטינים חקירה פתולוגית משותפת של מותה המצער של העיתונאית שירין אבו עאקלה. יש להגן על עיתונאים בשטחי קרבות ומוטלת עלינו החובה להגיע לחקר האמת. כוחות הבטחון של ישראל ימשיכו לפעול בכל מקום כדי למנוע טרור ורצח ישראלים”.

שר התקשורת יועז הנדל התייחס גם הוא לסרטון שהופץ ברשתות. “כך זה נראה בג’נין הבוקר כשחמושים פלסטינים יורים ללא הבחנה”.

הוא הוסיף: “‏העובדות – אף חייל צה״ל לא נפגע. ‏אנחנו מתחקרים. ‏סביר להניח שמהירי הפלסטיני הזה נפגעה העיתונאית. ‏הטענות על פגיעה של כוחותינו נובעת מתעמולה שקרית ולא מתחקיר אמת”.

דובר צה”ל תא”ל רן כוכב הגיב לאירוע בו נהרגה כתבת רשת אל ג’זירה – ודוחה את הטענות הפלסטיניות שהיא נפגעה באופן ודאי מאש צה”ל.

“מסתובב סרטון פלסטיני שבו הם צוהלים מפגיעה בחייל, אני יכול לדווח שלשמחתנו אין נפגעים לכוחותינו ויכול להיות שהם עצמם פגעו בפלסטינית. היא הייתה עם אפוד כמו של חיילים. מדובר באזרחית פלסטינית שעובדת בעבור אחת ממערכות התקשורת, והטענה שאנחנו פגענו בה – היא לא בדוקה.

“אנחנו הצענו לפלסטינים חקירה משותפת והם לקחו את הגופה, יכול להיות שהם יודעים למה הם מסרבים לחקירה משותפת כזו”, אמר כוכב בראיון ל-103FM.

לטענתו, בעקבות סירוב הפלסטינים לחקירה משותפת, “הם יכולים להאשים את מי שהם רוצים, מכיוון שהאמת היא לא נר לרגליהם”.

הוא הוסיף: “אני רוצה להסביר את הסיטואציה. עשרות חמושים יורים לעבר מי שהם חושבים שהם חיילי צה”ל, כשהפלסטיני הלא מעורב או הפלסטינית בג’נין שלא מעורבת נמצאת בתוך אותן חוליות, ולוחמי צה”ל יורים לעבר מקורות הירי, ייתכן שמישהו שנמצא ליד חמוש ייפגע.

“זה לא שהפלסטינים החמושים בצד אחד של המגרש, צה”ל ולוחמיו בצד השני והעיתונאים נמצאים בטריבונה על הספסל – זה לא המצב. העיתונאים הפלסטינים, האזרחים הבלתי מעורבים, ביניהם גם נשים וילדים, מאחוריהם מסתתרים החמושים הפלסטינים, נמצאים יחד עם המחבלים הפלסטינים, לכן כשיורים, גם אם מנסים לעשות את זה באופן מדויק, יכולים להיפגע אנשים בלתי מעורבים. אנחנו עושים את הכול כדי שזה לא יקרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות