תקרית דיפלומטית: חברי הכנסת תקפו – השגריר הרוסי נטש בזעם

במסגרת ציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית במשכן הכנסת: ח"כים תקפו את רוסיה בשל התוקפנות שלה באוקראינה: "המלחמה באוקראינה היא פשע" • שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב נטש בזעם את הכנסת - ופלט מילים קשות בדרכו החוצה בגנות הנאומים
אריה ריבקינד
ט' אייר התשפ"ב / 10.05.2022 20:01

תקרית דיפלומטית בכנסת: שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, נטש היום (שלישי) בזעם את המליאה ועזב את המשכן, במסגרת ציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית, לאחר שח”כים תקפו את רוסיה ותוקפנותה במלחמה באוקראינה.  כך דווח בחדשות 12.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

השגריר זעם על ההתבטאויות נגד רוסיה ולטענת לפחות שניים מהיושבים בסמוך אליו, אף ביטא את כעסו במלים קשות נגד חברי הכנסת.

מאבטחיו ליוו אותו אל מחוץ למליאה, אך יתר חברי הסגל הדיפלומטי שנכחו בדיון, נשארו בו עד לסיומו.

בין חברי הכנסת שמתחו ביקורת קשה על הרוסים היה ח”כ יבגני סובה, ילד אוקראינה: “המלחמה באוקראינה היא פשע. איני יכול שלא להסתכל בכאב על המתרחש. כואב לי במיוחד שמי שהביס את הצורר הנאצי והביא את הניצחון, היום נלחם אחד בשני. המלחמה היא סטירת לחי לדור הסבים והסבתות שלנו שלחמו בנאצים”.

מה שעוד ‘הקפיץ’ את השגריר היו הדברים שאמר ח”כ גלעד קריב מעל בימת הכנסת: “לצערנו הרב לא ניתן לציין יום זה השנה, מבלי להפנות מבט חרד ולהשמיע קול תקיף נגד הפעילות הצבאית של רוסיה בשטחה הריבוני של אוקראינה – פעילות שגובה את חייהם של אלפים רבים. פעילות, שלחרדת הלב, מתגלים בה גם מעשים שהם בגדר פשעים נגד האנושות”.

התקרית מצטרפת ליחסים העכורים בשבועות האחרונים בין רוסיה לישראל.

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות