9 תושבי כפר בצפון נחקרים: חשד שהפיצו תמונות המטוסים שהתרסקו

החשודים, 9 צעירים כבני 18, תושבי כפר בגליל המערבי, נחקרים בחשד לביצוע עבירה חמורה של הפצת ידיעה כוזבת הגורמת פחד ובהלה בציבור • הנוסעים קיבלו את התמונות לטלפונים הניידים באמצעות ‘אייר דרופ’
חיים טוויל
ט' אייר התשפ"ב / 10.05.2022 17:13

שוטרי מרחב נתב”ג עכבו היום (שלישי) לחקירה תשעה  צעירים, תושבי כפר בגליל המערבי, לאחר שהורדו מהמטוס על ידי בטחון רשות שדות התעופה, בחשד שהפיצו בטלפונים הניידים של נוסעי הטיסה לטורקיה תמונות של התרסקות מטוסים ותמונות מתוך המטוס – באופן שגרם לבהלה ושיבוש מועד ההמראה במספר שעות.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

החקירה נפתחה עם קבלת דיווח ממערך בטחון רשות שדות התעופה, על חשד לאירוע בטחוני רגיש, לאחר שהתקבל מידע כי נוסעי הטיסה קיבלו תיעוד מתוך המטוס בזמן אמת, לצד תמונות של אסונות תעופתיים, העשויים להתפרש כאיום לאירוע פח”ע.

המראת הטיסה נדחתה במספר שעות וכלל נוסעיה הורדו לבידוק קפדני של המטוס.

9 נוסעים כבני 18 הורדו מהמטוס על ידי בטחון רש”ת והועברו לחקירה במשרדי משטרת מרחב נתב”ג.

החשודים נחקרים בחשד לביצוע עבירה חמורה של הפצת ידיעה כוזבת הגורמת פחד ובהלה בציבור, בסיומה יועברו כלל ממצאיה לבחינת התביעה בהתאם.

כפי שדווח בחרדים 10, נוסעי טיסת חברת ‘אנדולו’ לטורקיה, שעשו את דרכם מהשרוול לעמדת ההמראה של המטוס, דיווחו לצוות הטיסה כי קיבלו לטלפונים הניידים שלהם תמונות של מטוסים מתרסקים.

בעקבות כך, קברניט המטוס החליט להחזיר את נוסעי המטוס לטרמינל ולדווח לחטיבת הבטחון בנתב”ג.

הנוסעים קיבלו את התמונות לטלפונים הניידים באמצעות ‘אייר דרופ’ – שירות של חברת אפל המאפשר העברת קבצים בין מכשירים קרובים.

צוותי הביטחון של נמל התעופה בן גוריון ביצעו סריקות במטוס ובדקו שוב את הכבודה של הנוסעים.

רק כעבור כמה שעות הורשו הנוסעים לעלות למטוס ולהמריא לטורקיה.

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות