בגלל תפילין וטלית: סוכני ביטוח ישראלים לא הורשו להיכנס לירדן

כ-40 סוכני ביטוח מישראל שרצו לצאת לחופשה קצרה בירדן, שבו לצד הישראלי לאחר שלא הורשו להיכנס עם "סממנים דתיים" • הירדנים: "שמירה על ביטחון התיירים"
חרדים 10
ט' אייר התשפ"ב / 10.05.2022 15:16

קבוצה של כ-40 סוכני ביטוח, שיצאה היום (שלישי) לחופשה קצרה בת שני לילות בירדן, לא הורשו להיכנס עם “סממנים דתיים”.

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

לפי דיווח של שמעון יעיש ב’ישראל היום’, במהלך הבדיקה מצאו הירדנים תפילין בתיקים של שבעה ישראלים והודיעו להם כי לא יוכלו להיכנס עם התפילין לירדן. כאשר הישראלים ניסו להבין מה הסיבה לכך, הירדנים הסבירו שמדובר בנוהל שנועד לשמור על בטחונים של התיירים.

המטיילים סיפרו: “ברגע שבדקו את התיקים התחילו להוציא את התפילין שלנו מהתיקים ובמקביל ביקשו את הדרכונים. הכניסו אותנו לחדר ושם הסבירו לנו שאסור להכניס סממנים דתיים, הם תירצו את זה כ’שמירה על הביטחון שלנו’, למרות שאמרנו להם שאנחנו מניחים תפילין בחדר, אין פה סממן דתי שאנחנו מסתובבים איתו על הראש. אנחנו כבר שעה וחצי כאן ולא נותנים לנו תשובות, חזרנו לישראל”.

אחד המטיילים אמר ל’ישראל היום’: “אני רוצה לראות שאם זה היה קורה הפוך והיו אומרים למוסלמים או נוצרים שאי אפשר להכניס סממנים דתיים לישראל, זה היה הופך לבלאגן גדול.

“למה בירדן עושים עם זה בעיות? לא מזמן היינו בדובאי והיו מאוד בסדר איתנו, הגענו עם התפילין, קיבלו אותנו באהבה ולא הייתה שם שום בעיה, מאוד כיבדו אותנו, למה בירדן לא יודעים להתייחס אלינו בכבוד? אנחנו חוזרים עכשיו לאילת, מנסים לארגן אישור מיוחד שיכניסו תפילין אחד או שניים שכולנו יחד נניח בהם.

“אם כן יכניסו אחד או שניים אז למה לא להכניס את של כולם? אנחנו לא עושים דווקא, אנחנו באים ליהנות מחופשה קצרה, התפילין זה לא סממן בולט, בסך הכל נשארים בחדר, מניחים בחדר סגור וזהו”.

במשרד החוץ אישרו שהם מכירים את הנושא.

באתר משרד החוץ נכתב: “שלטונות ירדן מציינים כי מסיבות ביטחוניות הם מבקשים מישראלים דתיים לא להבליט את סממני הדת: טלית, כיפה וכו’. לא אחת קרה שבמעבר הגבול לא התאפשרה הכנסת פריטים כגון טלית ותפילין, והמבקר התבקש לשוב לישראל או להפקיד את חפצי הדת במעבר הגבול, עד לסיום ביקורו בירדן”.

איך תגיעו למירון בל”ג בעומר? כל מה שאתם חייבים לדעת לפני

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות