מאסר 3 חודשים וקנס מנהלי: זה מה שיקרה למי שיפר התקנות במירון

הוועדה לביטחון פנים אישרה את תקנות ההילולה במירון • יו"ר הוועדה ח"כ מירב בן ארי בדיון: "אני לא מבינה איך האסון שקרה בשנה שעברה לא קרה לפני כן"
אריה ריבקינד
ט' אייר התשפ"ב / 10.05.2022 11:54

הוועדה לביטחון פנים התכנסה הבוקר (שלישי) כדי לאשר את תקנות ההילולה במירון שתיערך בשבוע הבא.

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

הוועדה אישרה את תקנות מירון הכוללות מאסר עד שלושה חודשים וקנס מנהלי על הפרת התקנות, כולל אלה שיגיעו להר ללא כרטיס או מי שלא יעזוב את המקום לאחר ארבע שעות.

התקנות יאפשרו, בין היתר, להגביל את מספר המשתתפים בהילולה ולאכוף את זמן השהייה שהוגבל השנה ל-4 שעות, כחלק מהפקת הלקחים לאחר ‘אסון מירון’ שאירע בשנה שעברה.

יו”ר הוועדה לביטחון הפנים, ח”כ מירב בן ארי שסיירה בשבוע שעבר במירון, אמרה: “בשבוע שעבר ערכנו חברי הוועדה סיור בהר מירון. לפי מה שראיתי, לצערי, היינו בתוך אתר בניה ולא ניתן היה להתרשם באופן מלא. במהלך השנה האחרונה 70 מבנים לא חוקיים נהרסו בהר, היום פורק המבנה האחרון.

“הקבר הוא מקום מאוד קטן, ההר צר מלהכיל את מאות אלפי המתפללים. אתמול בלילה בדקתי ונמכרו כבר למעלה מ-64 אלף כרטיסים.

“אני לא מצליחה להבין איך עד עכשיו ההר היה בטוח. אני לא מבינה איך האסון שקרה בשנה שעברה לאותן 45 משפחות שאיבדו את יקיריהם, לא קרה לפני כן. לפי המצב שהר מירון היה מצוי בו, האסון של שנה שעברה היה בלתי נמנע. אנחנו צריכים כמדינה לעשות הכל כדי לתקן.

בן ארי סיפרה לחברי הכנסת: “עברתי את המסלול שעושים המתפללים עם מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, וסגל הפיקוד שעושה עבודה מצוינת. ראיתי את ההפרדה, את מתחמי התפילה, את מקומות החנייה ועדיין אני לא רואה במקום הזה בטוח לחלוטין. אני מעריכה שבשל האירוע בשנה שעברה יגיעו פחות אנשים השנה, ועם כל זה אנחנו מחויבים לעשות הכל כדי להבטיח את שלומם של המתפללים על ההר.

“אני שומעת את הביקורות שנשמעות, שאנחנו מגבילים משתתפים באירוע בכדי לפגוע בחרדים – אני רוצה לומר בצורה ברורה, אנחנו עושים הכל כדי לשמור על בטיחות המבקרים בהילולה, לצד מתן חופש פולחן מלא, אין כאן שום אספקט פוליטי.

“בשל החשש שהאופוזיציה תהפוך את החוק לאי אמון אנחנו מביאים את התקנות כאן בוועדה ולא כחוק. חבל לי שהאופוזיציה מתנהלת במקרה הזה אך ורק לפי שיקולים פוליטיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות