לשכת בנט: נחליף את רע”ם בחרדים • גפני: “שום שת”פ עם הרעה הזאת”

לפי דיווח ב'ישראל היום', גורם בלשכת בנט אמר בשיחה סגורה: "הולכים בכול הכוח על החלפת רע"מ ביהדות התורה" • "גפני קיבל את אישור הרב אדלשטיין לפני שהחל במתקפות על נתניהו • גפני: "מאסנו בהכחשות מידי יום על תידרוכים מגורמים בקואליציה וכתבים מטעם"
אריה ריבקינד
ח' אייר התשפ"ב / 09.05.2022 20:34

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, מכחיש קיום מגעים להצטרפות מפלגתו לקואליציית בנט-לפיד, במקומה של מפלגת רע”מ.

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

“מאסנו בהכחשות מידי יום על תידרוכים מגורמים בקואליציה וכתבים מטעם”, אמר גפני. ”אין ולא יהיה שום שיתוף פעולה עם הממשלה הרעה הזאת שזמנה עבר מן העולם.

”נפתלי בנט שפוגע בנו ובילדינו כל העת, משתמש בנו בשקריו כדרכו, כדי להציל את שלטונו שהגיע לסוף דרכה”, הוסיף גפני.

ההכחשה התפרסמה לאחר שהפרשן הפוליטי של ‘ישראל היום’, מתי טוכפלד, דווח על התייעצויות קדחתניות ומגעים מאחורי הקלעים בלשכת ראש הממשלה ובכירים בקואליציה לבין בכירים במפלגת יהדות התורה – כשעל הפרק: החלפה בין יהדות התורה לרע”מ.

לפי הדיווח, גורם בלשכת ראש הממשלה אמר בשיחה סגורה: “הולכים על מהלך ההחלפה בכל הכוח”.

יצוין כי עוד קודם ההכחשה של גפני, הוציאה יהדות התורה הודעה משותפת עם ש”ס, בתגובה לדברי בנט על רצונו להרחיב את הממשלה, המבהירה כי פניהם להחלפת הממשלה ולא לשותפות איתה.

“הממשלה הנוכחית אינה זוכה לאמון העם וללא רוב בכנסת, פוגעת פעם אחר פעם בציבור החרדי והמסורתי. נמשיך לעשות הכל להחלפתה בממשלה לאומית, שתתן ביטחון לתושבי ישראל ותייצג בכבוד את מסורת ישראל, והשכבות החלשות”, אמרו בש”ס ויהדות התורה.

לפי טוכפלד, בשבועות האחרונים מרבה יו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני לתקוף את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ואף קרא לליכוד להחליף אותו על מנת שתתאפשר הקמת ממשלת ימין – וכי לאותן התקפות הוא קיבל ‘אור ירוק’ מבית הרב אדלשטיין.

טוכפלד טוען, כי באותו זמן החלו מגעים בין בכירים במפלגה החרדית האשכנזית לבין גורמים בקואליציה ובלשכת בנט. זאת מתוך כוונה לבחון שיתופי פעולה בין הממשלה לבין יהדות התורה. מגעים אלה התנהלו בין השאר על ידי יו”ר כחול לבן בני גנץ, השרה איילת שקד ועוד.

בימים האחרונים, לקראת שובה של הכנסת מהפגרה, התקיימו דיונים אינטנסיביים יותר לגבי המשך פעילותה של הקואליציה בהיעדר רוב בכנסת, כאשר במהלכן עלתה האפשרות להחליף את רע”מ ביהדות התורה, או לכל הפחות רובה, להגדיל בח”כ או שניים את הקואליציה, ובעיקר לנטרל את מה שגורם לביקורת הקשה ביותר על הממשלה מאז נוסדה ובפרט בתקופה האחרונה- השותפות עם רע”מ.

ההערכה בימינה היא כי במידה שרע”מ תצא ויהדות התורה תיכנס, גם עידית סילמן, שפרשה על רקע הכנסת החמץ למרכזים הרפואיים בפסח, תחזור חזרה לשורות הקואליציה וכמוה חברים נוספים בקואליציה המביעים בתקופה האחרונה חוסר נוחות מהישיבה עם רע”מ, לאור האירועים הביטחוניים.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות