‘הארץ’: בנט דן עם יועץ על הקדמת הבחירות – ועל קמפיין שיכוון למרכז

בפגישה שהתקיימה בביתו עם היועץ האסטרטגי אהרון שביב ועם היועצת המדינית שמרית מאיר, העריך בנט שהממשלה הגיעה לקיצה ושוחח על קמפיין למצביעי המרכז • ראש הממשלה מסמן את פרישת רע"מ כמטרה, משום שכך יוכל להישאר ראש ממשלת מעבר גם בתקופת הבחירות
חרדים 10
ח' אייר התשפ"ב / 09.05.2022 20:03

ביום שישי לפני שבוע נפגש נפתלי בנט בביתו ברעננה עם היועץ האסטרטגי אהרון שביב, מי שייעץ בעבר לבנימין נתניהו. בפגישה השתתפה גם היועצת המדינית של בנט, שמרית מאיר.

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

לפי דיווח של מיכאל האוזר-טוב ב’הארץ’, בנט העריך בפגישה שהממשלה תגיע לקיצה בעוד מספר שבועות, והחל לתכנן את קמפיין הבחירות.

בשיחה עלה תרחיש פיזור הכנסת בתמיכת רע”מ כמועדף על בנט, משום שכך יוכל לשמור על כסאו.

לפי ההסכם הקואליציוני, אם אחת ממפלגות גוש לפיד יתמכו בפיזור הכנסת, בנט יישאר ראש ממשלת המעבר עד שתושבע ממשלה חדשה – דבר שעשוי לקחת חודשים רבים.

לפי הדיווח ב’הארץ’, בנט לא מאמין שיצליח לגייס קולות מהימין ועל כן מכוון למצביעי מרכז – בהם מצביעי כחול לבן ואחריהם מצביעי יש עתיד, כמי שעשויים להיות מצביעים פוטנציאלים עבור מפלגתו.

מקור פוליטי בכיר אמר ל’הארץ’, כי בכוונתו של בנט לשכור את שירותיו של שביב בבחירות הקרובות, וכי זו היתה מהות הפגישה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה ל’הארץ’: “לא היה ולא נברא. הדברים המיוחסים לא נאמרו ולא נידונו במהלך הפגישה. ראש הממשלה עובד בתיאום מלא עם ראשי המפלגות כדי למנוע הגעה לבחירות”.

עם זאת, בישיבת סיעת ימינה היום (שני) הפציר בנט בחברי הכנסת שלא לדרדר את מדינת ישראל למערכת בחירות.

“צריכים להירתם בכל כוחנו לשימור הקואוליציה, קיום הממשלה ואולי גם להרחבתה”, אמר בנט. “לא צריך להיכנס לקרבות בתוך הקואליציה מי מושך יותר לכיוון שלו – כי החבל יקרע. המצב לא מושלם, האחריות שלנו היא להתמודד בסיטואציות אמת ולא בדמיון של מה היינו רוצים. צריך לבחור בין חלופות אמת ואני שמח שאנחנו נוהגים באחריות”.

סיעות ש”ס ויהדות התורה פרסמו הודעת משותפת בתגובה לדברי בנט על רצונו להרחיב את הממשלה: “הממשלה הנוכחית אינה זוכה לאמון העם וללא רוב בכנסת, פוגעת פעם אחר פעם בציבור החרדי והמסורתי. נמשיך לעשות הכל להחלפתה בממשלה לאומית, שתתן ביטחון לתושבי ישראל ותייצג בכבוד את מסורת ישראל, והשכבות החלשות”, אמרו בש”ס ויהדות התורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות