סילמן נעדרה, ו’המשותפת’ תמכה בבנט: נפלו האי האמון בממשלה

סילמן ושיקלי נעדרו, ח"כים מהמשותפת תמכו • הציונות הדתית תקפה: "שקד, אורבך, סער ואלקין נשענו על תומכי טרור מהרשימה המשותפת, אבדה הבושה" • לפיד: "אחרי כל הספינים ובלבולי המוח התחלנו בניצחון" • המפלגות החרדיות: "הממשלה אינה זוכה לאמון העם וללא רוב בכנסת"
אריה ריבקינד
ח' אייר התשפ"ב / 09.05.2022 19:21

מליאת הכנסת דחתה אחר הצהריים (שני) את שתי הצעות אי האמון שהגישו סיעות הליכוד, ש”ס ויהדות התורה.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

בהצעה “כישלון הממשלה בניהול איום הגרעין האיראני, משבר האקלים ויוקר המחיה” של סיעת הליכוד תמכו 52 חברי כנסת לעומת 61 שהתנגדו.

בהצעה “כישלון הממשלה בכל תחום: כלכלי, אזרחי, מדיני, ביטחוני” של סיעות יהדות התורה וש”ס תמכו 52 חברי כנסת לעומת 56 שהתנגדו.

חברי הכנסת עמיחי שיקלי ועידית סילמן, וכן חברי הכנסת של רע”מ, המחרימים את הכנסת,  נעדרו מההצבעה.

אחמד טיבי ואיימן עודה הצביעו עם הקואליציה נגד הצעת אי האמון.

אחרי ההצבעה צעק ח”כ דודי אמסלם לטיבי: “למה הצבעתם נגד, למה?”, וטיבי השיב לו: “כי זה ביבי”.

ח”כ מיקי זוהר הגיב: ”הרשימה המשותפת תומכת בממשלה הזו, זו בושה וחרפה לכל אלו שלוקחים בה חלק”.

שר החוץ יאיר לפיד צייץ בטוויטר לאחר נפילת הצעות האי אמון: “אחרי כל הספינים ובלבולי המוח התחלנו בניצחון”.

במפלגת הציונות הדתית תקפו את הישענות ממשלת בנט על הרשימה המשותפת כדי להפיל את הצעות אי האמון שהגישו הליכוד, ש”ס ויהדות התורה. “עוד קו אדום נמחק ועוד ‘התחייבות’ התאדתה לה לפני זמן קצר כאשר חברי ימינה נשענו על תומכי הטרור מהרשימה המשותפת אשר תמכו בממשלה בהצעת האי אמון. החל מהערב קיומם הפוליטי של שקד אורבך סער ואלקין יהיה נתון בידי רשת הביטחון של עודה וטיבי. אבדה הבושה”, אמרו במפלגתו של בצלאל סמוטריץ’.

מוקדם יותר, אמר נפתלי  בנט בישיבת הסיעה של ‘ימינה’: “צריכים להירתם בכל כוחנו לשימור הקואוליציה, קיום הממשלה ואולי גם להרחבתה. לא צריך להיכנס לקרבות בתוך הקואליציה מי מושך יותר לכיוון שלו – כי החבל יקרע. המצב לא מושלם, האחריות שלנו היא להתמודד בסיטואציות אמת ולא בדמיון של מה היינו רוצים. צריך לבחור בין חלופות אמת ואני שמח שאנחנו נוהגים באחריות״.

בתגובה לדברי בנט, המפלגות החרדיות ש”ס ויהדות התורה הוציאו הודעה משותפת בה נכתב: “הממשלה הנוכחית אינה זוכה לאמון העם וללא רוב בכנסת, פוגעת פעם אחר פעם בציבור החרדי והמסורתי. נמשיך לעשות הכל להחלפתה בממשלה לאומית, שתתן ביטחון לתושבי ישראל ותייצג בכבוד את מסורת ישראל, והשכבות החלשות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות