השופטים: “שפה אלימה ובוטה” • פינדרוס: לא מגיבים נגדי בחקירה?

אריה ריבקינד
|
ח' אייר התשפ"ב / 09.05.2022 18:17
הרשות השופטת גינתה: “מצער ומקומם כי ח”כ בחר לבטא שאיפות מסוכנות כלפי בית המשפט העליון” • יצחק פינדרוס השיב: “תוהה לפשר החיפזון שאחז להגיב לדבריי, בניגוד להרגלם להגיב לנבחרי ציבור באמצעות פתיחת חקירות ותיקים” • “תמו הימים שחופש הביטוי הוא במעמד צד אחד”

דבריו של חבר הכנסת יצחק פינדרוס על חלומו “להביא D9 ולפוצץ את בניין בית המשפט העליון”, גררה את ‘הרשות השופטת’ לפרסם הודעה חריגה בה היא מתנערת מדבריו.

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

“מצער ומקומם”, נמסר מהרשות השופטת, “כי חבר בכנסת ישראל בחר ביום העצמאות, יום חגה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, לבטא שאיפות מסוכנות כלפי בית המשפט העליון בשפה אלימה ובוטה”.

ברשות השופטת מחו על שדברי פינדרוס נאמרו בפני בני נוער: “חמורה ומצערת אף יותר העובדה שחבר כנסת בוחר להלהיט את הרוחות וללבות שנאה בתוכנו במהלך שיח עם בני נוער במסגרת החינוכית שבה הם אמורים ללמוד ולקנות דעת.

”נשיאת בית המשפט העליון, שופטי ישראל והרשות השופטת כולה מגנים התבטאויות מסוג זה מכל וכל וימשיכו לשרת נאמנה את כלל הציבור בישראל”, נכתב בהודעה.

ח”כ פינדרוס לא נותר חייב ואמר בתגובה להודעת הרשות השופטת: “אני תוהה לפשר החיפזון שאחז בדוברות הרשות השופטת להגיב לדבריי, בניגוד להרגלם להגיב לנבחרי ציבור באמצעות פתיחת חקירות ותיקים”.

הוא הדגיש: “תמו הימים שחופש הביטוי הוא במעמד צד אחד. כל צופה שפוי מבין שדבריי נאמרו כמטאפורה ביחס לדיקטטורה השיפוטית של בג”ץ, וכביטוי לחשיבות לימוד התורה וערכיה. מוטב שהרשות השופטת תתעסק בשיקום האמון הציבורי בה ולא בביקורת לגיטימית על התנהלותה”.

כפי שדווח הבוקר ירי אדמקר באתר ‘וואלה’, בפאנל לרגל יום העצמאות שנערך בישיבה התיכונית החרדית ‘נהורא’, התקיים דיון בין ח”כ יצחק פינדרוס וח”כ שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית על השתלבות בתפקידים משמעותיים במדינה – כולל בבית המשפט העליון.

פינדרוס אמר כי מטרת העל שלו היא העצמת לימודי התורה שבהם יש יותר השפעה והיא עדיפה על פני שילוב חרדים בתפקידים משמעותיים.

על בית המשפט העליון אמר: “אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי. זה החלום שלי”.

הוא הוסיף: “תפקידי כחבר כנסת הוא לתקן את עם ישראל על ידי הקמת עוד תורה ולא על ידי בית המשפט העליון”.

אחר הצהרים, הבהיר פינדרוס: “אם מישהו מהתקשורת לא מבין, כי תלמידי ישיבה בטוח מבינים… אבל אם מישהו מהתקשורת לא למד מספיק שנים בישיבה וחושב ש-D9 זה אלימות, אז נבהיר: כולנו נגד אלימות”.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

ח”כ ישראל אייכלר אמר בגל”צ על דבריו של פינדרוס: “החלום שלי הוא ‘השיבה שופטנו כבראשונה’, ואני חושב שלזה פינדרוס התכוון. יש לי כל כך  הרבה הסתייגויות על פסיקות רבות של בית המשפט העליון. אחרי שנסיים עם זה – נדבר על מה שפינדרוס אמר”.

הוא הוסיף: “פינדרוס לא באמת התכוון להרוס את בית המשפט, הוא אפילו עוד לא הוציא רשיון על D9”.