“נצא לבד”: סופה של הקואליציה? התבטאות דרמטית של בכיר ברע”מ

חרדים 10
|
ח' אייר התשפ"ב / 09.05.2022 14:18
חבר הכנסת מאזן גנאים: “שולחים לנו מסר ברור ורוצים להוציא אותנו החוצה. מה יש לבחור יהודי להיכנס למסגד אל אקצא?” • מתיחות שיא בין יו”ר רע”ם לשר החוץ: “לפיד מתדרך נגדי רבות, הדבר הזה חייב להיפסק”

המשבר בקואליציה: ח”כ מאזן גנאים מרע”ם אמר היום (שני) כי ימליץ לחבריו במפלגה לפרוש מהקואליציה בישיבת הסיעה מחר.

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

בריאיון שהעניק לאסתי פרז בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב’  אמר חבר הכנסת מרע”ם: “שולחים לנו מסר ברור ורוצים להוציא אותנו החוצה. אם הם רוצים להוציא אותנו החוצה – אז נצא לבד”.

בהמשך, התייחס למתיחות בין מפלגת רע”מ למפלגתו של נפתלי בנט, בגין העימותים בהר הבית, ועליית היהודים למקום: “מה שקורה היום במסגד אל אקצא זה נורה אדומה, לא רק לי אלא לכל רע”ם ולכל מוסלמי. מה יש לבחור יהודי להיכנס למסגד אל אקצא? אם היום עשרה אנשים מהחברה הערבית ייכנסו לבית כנסת בקריית ארבע יקבלו אותם? אנחנו נצא משם בארונות”.

בהמשך אמר גנאים: “אתם היהודים מותר לכם הכול. הסכנה הכי גדולה של ממשלת ישראל ומדינת ישראל זה המתנחלים שכולם מתכופפים בפניהם. מי שמנהל היום את מדינת ישראל זה המתנחלים, לא ממשלת ישראל, לא אופוזיציה ולא קואליציה”.

בתגובה לדברים מסר יו”ר סיעת רע”מ ח”כ ואליד טאהא: “זאת דעתו של מאזן, אשמיע את דעתי בישיבה של הסיעה ובישיבה של מוסדות התנועה. בכל מקרה רע״מ התנהלה ותתנהל בהחלטות שלה כסיעה ולא כיחידים”.

בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’ פורסם היום כי עבאס מאשים בשיחות סגורות את יאיר לפיד כי הוא מתדרך נגדו בסוגיות רגישות, בעיקר בסוגיית הר הבית.

“לפיד מתדרך נגדי רבות, הדבר הזה חייב להיפסק”, אומר עבאס.

על פי הפרסום, באחד הריאיונות האחרונים אמר לפיד כי עבאס לא דיבר איתו בענייני מסגד אל-אקצא, דבר שעורר את כעסו של עבאס.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי