פינדרוס: ‘החלום שלי – להביא D9 ולפוצץ את בית המשפט העליון’

חבר הכנסת מ'דגל' אמר בפאנל ליל יום העצמאות בישיבה התיכונית החרדית: "תפקידי כחבר כנסת הוא לתקן את עם ישראל על ידי הקמת עוד תורה ולא על ידי בית המשפט העליון" • התפאר שקרוביו לומדים תורה בכולל - והפתיע: "חבר כנסת זה יותר גרוע מאינסטלטור" • השמאל כבר תוקף
אריה ריבקינד
ח' אייר התשפ"ב / 09.05.2022 11:28

התבטאות של ח”כ יצחק פינדרוס מ’דגל התורה’ נגד בית המשפט העליון – מסעירה את השמאל.

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

באתר ‘וואלה’ דווח, כי בפאנל לרגל יום העצמאות שנערך הישיבה התיכונית החרדית ‘נהורא’, התקיים דיון בין ח”כ יצחק פינדרוס וח”כ שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית על השתלבות בתפקידים משמעותיים במדינה – כולל בבית המשפט העליון.

פינדרוס אמר כי מטרת העל שלו היא העצמת לימודי התורה שבהם יש יותר השפעה והיא עדיפה על פני שילוב חרדים בתפקידים משמעותיים.

על בית המשפט העליון אמר: “אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי. זה החלום שלי”.

הוא הוסיף: “תפקידי כחבר כנסת הוא לתקן את עם ישראל על ידי הקמת עוד תורה ולא על ידי בית המשפט העליון”.

 

בהמשך תהה חבר הכנסת שמחה רוטמן אם יהיה ניתן לשלב חיי תורה ומעשה ולשלב בגילאים צעירים גם לימוד תודה, אך גם עבודה עד לשילוב בתפקידי מפתח כמו חבר כנסת, שופט או שר בריאות ורופא?

פינדרוס השיב אמירה מפתיעה נוספת מצדו: “חבר כנסת זה יותר גרוע מאינסטלטור” – והתפאר בכך שקרוביו לומדים תורה בכולל.

בתגובה לדברי פינדורס, כתב יו”ר הכנסת מיקי לוי:  “אני מגנה בתוקף את דברי ההסתה החמורים של חבר הכנסת. במדינה דמוקרטית יש מקום של כבוד וחשיבות גדולה לבית המשפט העליון והרשות השופטת. חשוב לי להבהיר היום כי הכנסת בראשותי מכבדת את בית המשפט העליון ומתנערת לחלוטין מדברים אלו. עצוב לי שדברים כאלה יוצאים מפיו של חבר בכנסת ישראל”.

ח”כ מוסי רז ממרצ הגיב: “מביש שחבר כנסת מביע רצון להשמיד את אחד המוסדות החשובים ביותר לדמוקרטיה. בית המשפט העליון, גם כשאנחנו כועסים עליו כמו לאחר ההחלטה לאפשר את הטרנספר בדרום הר חברון, הוא הרשות השופטת של מדינת ישראל. כל פגיעה בו היא פגיעה במדינת ישראל. החלום של פינדרוס הוא הסיוט של אזרחי ישראל”.

ח”כ אלי אבידר מישראל ביתנו הגיב: “עוד סיבה הבוקר להעביר את חוק הנאשם ולהציל את מדינת ישראל. זו הסכנה האמיתית למדינת ישראל אם נתניהו וחבריו יחזרו. שנים של הסתה הפכו את הבלתי נתפס ללגיטימי”.

שר המשפטים גדעון סער הגיב: “החלום של פינדרוס הוא חלום הבלהות של ישראל. לא אתן לך ולשותפיך להזיות מסוכנות אלה את האפשרות לממשן”.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל מילה בסלע
    09/05/2022 11:48
    אודי
  1. וכל המקדים הרי זה משובח

  2. קודם תלמד איך המכשיר עובד
    09/05/2022 12:16
    מנוחה
  3. קודם תלמד איך המכשיר עובד

  4. פיגוע אלקטוראלי הבחור
    09/05/2022 12:24
    הנס פלאדה
  5. מתלהם. לא ירא שמיים. היה יכול להגיד את אותו דבר במילים שלא קשורות למוות ואלימות. התלמידים קיבלו חינוך פשיטסטי מנבחר ציבור במדינה דמוקרטית. חילול ה’.
    כמי שקשור למוסדות האלה. אני מצפה מהנהגת הישיבה למחות מחאה נמרצת וחד משמעית נגד דברי הבלע האלימים.

  6. צודק
    09/05/2022 17:35
    בינצי
  7. כל הביטחון של הערבים להרוג ולעשות מה שהם רוצים , זה בית משפט העליון.
    חבל