סביבת בנט תוקפת: שקד תוקעת אצבע בעין לשותפים הקואליציוניים

גורמים בסביבת ראש הממשלה כועסים על ההודעות של שרת הפנים שחגגו את הבנייה בהתנחלויות והתייחסו למסגד אל אקצא • ח"כ ניר אורבך לא רוצה להיות יו"ר הקואליציה
חרדים 10
ז' אייר התשפ"ב / 08.05.2022 09:37

חיכוכים בתוך ימינה: גורמים בסביבת ראש הממשלה נפתלי בנט נגד יוצאים נגד שרת הפנים איילת שקד.

הדרכה אינטרנטית ללא כל עלות: איך להיות מדריכת כלות מבוקשת?

בסביבת בנט אמרו על שקד: “מלהיטה את הרוחות עם ההודעה על הר הבית ועם הברכה על כינוס מועצת התכנון שתדון בבנייה בהתנחלויות. שקד תוקעת אצבעות בעין לשותפים הקואליציוניים. אם תמשיך ככה – המושב הזה יסתיים ישר כשיתחיל”.

הציטוטים פורסמו בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב.

הרקע לדברים הוא איומי רע”ם בהמשך הקפאת חברותה בקואליציה, והרצון לפייס את מנהיגה מנסור עבאס.

בנט מעדיף לנסות לרצות את השותפים בשקט, לכן לא מיהר להוציא הודעות על מועצת התכנון ועל הר הבית. בסביבתו חושבים שההודעות החגיגיות של שקד גורמות לנזק בלתי הפיך.

בתוך כך, בנט מעדיף שתפקיד יו”ר הקואליציה יישאר בידיה של מפלגתו. בשל כך הועברו מכיוונו מסרים ליו”ר הסיעה, ח”כ ניר אורבך, שבנט מעוניין שאורבך ייקח על עצמו את התפקיד.

אלא שאורבך העביר בחזרה מסר שבשלב הזה הוא אינו מעוניין לכהן כיו”ר קואליציה.

אורבך מתנגד למינוי משתי סיבות: הראשונה, טרם מולאו כל הדרישות שהעביר במסגרת האולטימטום שהציב לאחר פרישתה של יו”ר הקואליציה הקודמת עידית סילמן. השנייה, הוא מבקש לראות איך ייראו השבועות הראשונים של המושב ועד כמה בכלל תיוצב הקואליציה, בעיקר לאור המשברים הבלתי נגמרים מול רע”ם.

לכן, הוא  ביקש שבועז טופורובסקי יכהן כממלא מקום יו”ר הקואליציה בתחילת המושב והציע לבחון את הנושא מחדש לאחר כמה שבועות, ואז אורבך יתן תשובה מעודכנת כמה שבועות בתוך מושב הקיץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות