עבאס: עבדאללה יכריע את גורל הממשלה, הכל תלוי בהבנות אתו

יו"ר רע"מ הודיע לבנט ולפיד כי הישארות רע"ם בקואליציה תלויה במה שיסוכם בין ישראל וירדן על הר הבית • עבאס: "פתרון הקבע הוא הקמת מדינה פלשתינית בגדה ובעזה שבירתה ירושלים ובליבה אל-אקצא" • הציונות הדתית: "שקד ואורבך הפכו לשטיח עליו צועדת התנועה האיסלאמית"
אריה ריבקינד
ז' אייר התשפ"ב / 08.05.2022 00:30

מלך ירדן יכריע את גורל ממשלת בנט-לפיד? יו”ר רע”ם ‏מנסור עבאס הודיע הערב (מוצאי שבת), בפוסט שפרסם בשפה הערבית, כי מה שיכתיב את עמדת מפלגתו והישארותה בקואליציה, הן ההבנות שיושגו בין ירדן לישראל בוועדה המשותפת של שתי המדינות על הר הבית.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

לדבריו, הוא הודיע על כך כבר לראש הממשלה נפתלי בנט ולראש הממשלה החליפי יאיר לפיד.

עבאס כתב בפוסט: “איננו מתייחסים להדלפות ולשמועות החוזרות מצד גורמים פוליטיים רשמיים ולא רשמיים. עמדת רע”מ בקואליציה בעניין מסגד אל-אקצא, תיקבע בהתאם לתוצאות המפגשים של הוועדה הבינלאומית הירדנית – ישראלית”.

עבאס המשיך: “הודעתי על כך לרה”מ בנט ורה”מ החליפי לפיד וזאת לאחר פגישת ההתייעצות שערכתי עם המלך לפני שבועיים. אני מדגיש כי את הדרישות והעמדות בנוגע לאל-אקצא קובע ומנהל המלך עבדאללה, בעוד שפתרון הקבע הוא הקמת מדינה פלשתינית בגדה ובעזה שבירתה ירושלים ובליבה מסגד אל-אקצא. חובתינו היא לתמוך במאמצי המלך עבדאללה”.

השר לשעבר ישראל כ”ץ הגיב: “מנסור עבאס מודיע הערב בפוסט בערבית: השארותנו בקואליציה תלויה בהבנות שיושגו בין ישראל לירדן בנושא אל אקצא. בכך הוא מפריך את דברי לפיד שטען שרע”מ לא הגישה דרישות בנושא הר הבית.

“מהלך ההונאה של ממשלת בנט-לפיד נחשף. לראשונה מאז ממשלות ברק ואולמרט ממשלה ישראלית מסכימה לדון עם גורם ערבי בוויתור על ריבונות ישראל בהר הבית”.

ממפלגת הציונות הדתית נמסר: “בעוד שקד ואורבך עסוקים בהצגת יח”צ מתוזמנת ושקופה, מנסור עבאס שותפם מציג את הפתרון הסופי למדינת ישראל – מדינה פלשתינאית שבירתה ירושלים והר הבית בליבה. עד אז מבהיר מנהיג התנועה האיסלאמית, יקבע מלך ירדן את מדיניות ישראל בירושלים.

“שקד ואורבך הפכו לשטיח עליו צועדת התנועה האיסלאמית בדרך להגשמת תוכניותיה המסוכנות למדינת ישראל ועם ישראל. ממשלת בנט עבאס מובילה לאסון לאומי. תכף בעזרת השם נתקן”.

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

ח”כ ד”ר שלמה קרעי מהליכוד הגיב: “עמוד התווך של קואליציית העיוועים של בנט ולפיד לא מפחד להצהיר בריש גלי שהאינטרסים של מדינה זרה קודמים מבחינתו לאינטרסים של מדינת ישראל.

“זו בגידה במדינה. וחבורת השרלטנים שהשתלטה על ההגה וממשיכה כאילו כלום, תתן את הדין על כך. חברי הימין לשעבר, תצילו את עצמכם, לפני שיהיה מאוחר מידיי”.

לפי דיווח של דפנה ליאל בחדשות 12,  פתיחת מושב הכנסת השבוע תהיה קשה אף יותר משחזו בקואליציה: יו”ר רע”ם עבאס הודיע כי מפלגתו תיעדר בשבוע הראשון למושב הכנסת לפחות, ותחזור רק אחרי שיושגו עימה הבנות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות