פרשן הארץ: מתי הממשלה תתפרק? זה הזמן שמעריכים בסביבת בנט

בסביבת בנט מעריכים שתוחלת חייה של הקואליציה היא בסבירות של 80% - כחודש, פלוס מינוס • בנט מתעורר כל בוקר ומוודא בכל בוקר שאביר קארה עדיין לצדו • פרשן 'הארץ' יוסי ורטר על סיכויי ההישרדות של הממשלה
חרדים 10
ה' אייר התשפ"ב / 06.05.2022 12:32

ממשלת בנט־לפיד נכנסת בשבוע הקרוב לכנס הקיץ של הכנסת, כשחבריה חדורי אופטימיות כמו קבוצת מטיילים שנאלצת לחצות שדה מוקשים פעיל ברמת הגולן ללא אמצעי הגנה.

חליתם? כך אפשר להוציא מהביטוח הלאומי 6,800 ש”ח בחודש בקלות

לפי פרשן ‘הארץ’ יוסי ורטר, הסיכוי להגיע לחוף מבטחים – פגרת הקיץ הארוכה – קיים, אך ההסתברות נמוכה.

ורטר מספר, כי בסביבת בנט מעריכים שתוחלת חייה של הקואליציה היא בסבירות של 80% – כחודש, פלוס מינוס. מבחינתם, השאלה היא כבר לא אם ומתי, אלא גם איך. איך תתרחש הנפילה.

לדבריו, ‘מערכות הגוף’ של הממשלה מוסיפות להיות במצב קריטי. “המבנה הקואליציוני לא התחזק. רע”ם עודנה מתנדנדת. כל טלטלה קטנה בחזית המדינית־ביטחונית – יום ירושלים או־טו־טו כאן, עזה לא שקטה, והר הבית כבר אמרנו? – עלולה להטות את הכף”.

ורטר טוען, כי לפי שעה מנסור עבאס ממשיך לרצות בקיום הממשלה, אבל מוטת שליטתו בסיעה היא חלקית. וליד טאהא לא מיודד עמו, או כפי שאומר בכיר בקואליציה: מת לתקוע לו. מה שמטריד את עבאס – האפשרות שהממשלה הבאה תאוכלס על ידי גזענים, מסיתים ושונאי ערבים מדופלמים – לא מזיז לטאהא, כנראה. כמוהו גם מאזן גנאים. כשזה יחליט שפרישה מטיבה את סיכוייו לחזור לראשות העיר סכנין בעוד שנה וחצי, הוא ייעלם מהספסלים האחוריים.

לפי ורטר, בנט מתעורר כל בוקר ומוודא בכל בוקר שאביר קארה עדיין לצדו. “הספקות והחששות גוברים גם לגבי ניר אורבך, שהלחץ האימתני עליו, ככל שפתיחת הכנס קרבה, עולה בקצב מעריכי. תן לו ‘הישגים מדיניים’, מדרבנת איילת שקד את בנט, והוא יהיה בסדר. דווקא לגבי שקד, החברה השלישית בציר, בנט רגוע יחסית. היו ביניהם לא מעט היתקלויות, אבל הוא לא חושש שהיא תעשה לו מעשה סילמן ותגרור אחריה את השניים האחרים.

“שקד גם משתדלת לעדכן אותו במצב רוחם המשתנה תדיר של קארה ואורבך. למשקיפים מהצד לא לגמרי ברור האם היא שליחתם של השניים בלשכת רה”מ, או זרועו הארוכה של האחרון בטרויקה. שלושתם נפגשים אחת לשבוע, מאז פרישת סילמן.

“שלשום, יום הזיכרון, הם נפגשו בביתו של אורבך בפתח תקוה. עיתוי קצת בעייתי. פוליטיקאים בעלי מודעות יותר מפותחת נמנעים מהתוועדויות שמעלות ריח פוליטי ביום הזה. ואם ממש חייבים, לפחות נזהרים לא להיתפס”, כך ורטר.

אתם לקראת לידה? קבלו: הרצאות מקצועיות, טיפים ומתנות מפנקות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות