הפגנות, גרפיטי ו’גדר הפרדה’: כך פתחו בבית שמש שנת לימודים

הסערה סביב החלטת העירייה למקם סמינר חרדי בתוך שטח בית ספר חילוני - נמשכת • בלילה הוקמה במקום מחיצה • הבוקר התקיימה מול בית הספר הפגנה חילונית • הורה שריסס גרפיטי "בושה לציונות" - נעצר
ו' אלול התשע"ד / 01.09.2014 13:33

סוער בבית שמש: החלטת העירייה למקם בתוך שטח בית ספר חילוני בעיר סמינר חרדי,  ממשיכה להסעיר את הרוחות בעיר המפולגת גם היום.

אתמול התנהלה במקום מהומה גדולה, בעת שאנשי העירייה ניסו להכניס אל תוך בית ספר ‘שפה ותרבויות’ ציוד עבור כיתות שהוקצו לסמינר ‘משכנות דעת’. אנשי בית הספר, בגיבוי חברי מועצה חילונים, ניסו למנוע זאת בכל דרך – והעירייה נאלצה לערב את המשטרה.

אמש, החליט ועד ההורים של בית שמש כי ישבית את הלימודים בכל בתי הספר בעיר – החלטה שכפי הנראה לא התקבלה בכל בתי הספר.

אבל המהומה לא הרתיעה את חברי המועצה החרדים, ישעיהו ארנרייך הממונה על החינוך, ומשה מונטג מחזיק תיק תכנון ובניה, נותרו נחושים בהחלטתם: הבנות החרדיות יחלו הבוקר את לימודיהם במקום החדש.

לצורך כך, אמש, בשעת לילה מאוחרת, נשלחו אנשי העירייה לבנות מחיצה שתפריד בין שני המוסדות.

הבוקר הגיעו למקום תושבים רבים, בליווי חברי המועצה החילונים, ועוררו מהומה. המפגינים הניפו שלטים עם קריאות כדוגמת “לא מוותרים על הבית ספר” ו”תנו גם לנו לחיות”.

כוחות המשטרה הגיעו למקום, בכדי לשמור על הסדר. הורה אחד נעצר, אחרי שריסס כתובת גרפיטי “גדר ההפרדה בושה לציונות”, על המחיצה שנבנתה.

גם חבר המועצה ריצ’רד פרס, שהוביל את המחאה, עוכב לחקירה. ביקשנו את תגובתו, אך היא טרם נתקבלה.

מהמשטרה נמסר: “ברחוב נחל סורק בבית שמש עוכב אדם שכתב גרפיטי על מחיצה שנבנתה בתוך בית הספר ‘גדר הפרדה’ ו’בושה לציונות’ וגרם נזק לגדר שהוצבה בחצר בית הספר.

בהתאם להחלטת העירייה להכניס לשטח בית הספר תלמידות דתיות, נבנתה חציצה מגבס בין חלקי בית הספר בו לומדים תלמידים חילוניים והוקמה גדר בחצר בית הספר. הורי תלמידים מחו במקום וכאמור עוכב חשוד אחד בגין גרימת נזק”.

מעיריית בית שמש נמסר: “מתוקף תפקידה של העירייה לפתיחה תקינה של שנת הלימודים ולאפשר לכל ילדי העיר מכל המגזרים למקום לימודים ראוי, ראתה העירייה לנכון, לנצל כיתות ריקות במתחם ביה”ס לשפות ותרבויות ולאכלס בהן תלמידות בית הספר משכנות דעת, המתגוררות באותה שכונה ואין להם היכן ללמוד, ואפילו מקום להציב מנ”דים כבר לא נשאר להם.

יצוין כי מדובר בצמצום עוול חמור של אבסורד כפול, כאשר מבנה ביה”ס מיועד לכ-500 תלמידים ובפועל רוב המבנה עומד ריק ולומדים בו רק 140 תלמידים. בנוסף, רובם ככולם של התלמידים מגיעים בהסעות מבית שמש הותיקה, כאשר בשכונה בה נמצא המבנה קיים חוסר של מאות כיתות לימוד, ואילו בשכונות בית שמש הוותיקה אשר בהן מתגוררים תלמידי בית הספר, קיימת מגמה הפוכה של עשרות רבות של כיתות העומדות ריקות.

העירייה זימנה מספר פעמים את מנהלת ביה”ס שפות ותרבויות השוהים במבנה העירוני לדיון בנושא במטרה להגיע להסכמה, אך זו ביכרה להיעדר במפגיע, כך שלא נותרה הברירה בידי העירייה, אלא למלאות את חובתה ותפקידה כלפי ילדי העיר מכל המגזרים.

חבל מאוד שגורמים אינטרסנטיים בוחרים ללבות את האווירה במקום לפעול באחריות ובאופן ענייני”.

הפרדה בית שמש

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות