ח”כ כלפון עלה להר הבית • ברע”מ דורשים: להכריז על פרישה מיידית

לדברי ח''כ יום טוב כלפון מסיעת ימינה, בזכות מגעים שלו עם ראש הממשלה נפתח היום הר הבית ליהודים •כשהגיע להר הבית נתקל בצעקות: ''ההיסטוריה לא תשכח לך" גורמים במועצת אל-שורא מקדמים החלטה: לחייב את רע"מ להכריז על פרישה מיידית מהקואליציה
אריה ריבקינד
ד' אייר התשפ"ב / 05.05.2022 15:46

גורמים במועצת אל-שורא מקדמים החלטה לחייב את מפלגת רע”מ להכריז על פרישה מיידית מהקואליציה. זאת בתגובה להתבטאויות של השרה איילת שקד וח”כ יום טוב כלפון מ’ימינה’ על כניסת יהודים למתחם מסגד אל-אקצא והתחדשות העימותים הבוקר.

חליתם? כך אפשר להוציא מהביטוח הלאומי 6,800 ש”ח בחודש בקלות

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

לפי דיווח של מוחמד מג’אדלה מחדשות 12, בזמן שיו”ר רע”מ מנסור עבאס שוהה בחו”ל בחופשה משפחתית, המתח הפנימי במפלגה גובר, במיוחד אחרי הצטרפות ח”כ יום טוב כלפון לקבוצות שנכנסו להר הבית הבוקר.

לפי הדיווח, הזרם בתנועה המתנגד לעבאס ינסה לנצל את המצב ולהפעיל לחצים לתגובה יותר חריפה מהקפאת החברות של המפלגה בקואליציה.

מסעוד גנאיים, חבר מועצת אל-שורא, אמר הערב בראיון לרדיו ‘נאס’: “מה שקרה באל-אקצא הבוקר הוא סטירת לחי לרע״מ, במיוחד לאחר ההתבטאויות של חברי ‘ימינה’. הגיע הזמן שההקפאה תהפוך לפרישה מהקואליציה הזאת שלא מכבדת אותנו”.

הוא הוסיף: “הקשר בין רע״מ לממשלת בנט הפך להיות אהבה חד-צדדית, לא נרשה להמשך המצב הזה. נצא מהקואליציה חזרה אל חיק העם שלנו”.

חבר הכנסת יום טוב כלפון עלה הבוקר להר הבית, לרגל יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל.

כלפון אמר הבוקר כי בזכות מגעים שלו עם ראש הממשלה נפתח היום הר הבית ליהודים.

“אחרי שארגוני המקדש מנו שיא עלייה להר הבית בחג הפסח, הם חששו שההר יסגר למשך תקופה ארוכה”, סיפר כלפון. “בימים האחרונים עמדתי בקשר עם הארגונים ומול ראש הממשלה על מנת לאפשר את פתיחת ההר ביום העצמאות. ברוך ה’ גם זכיתי לעלות בעצמי בטהרה הבוקר”. 

כאשר ח”כ כלפון הגיע לכניסה להר הבית הוא הותקף בצעקות: ”אתה יושב עם חמאס בממשלה, ההיסטוריה לא תשכח לך”. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הר הבית
    06/05/2022 17:00
    האשמי ממכה
  1. אין מסגד בהר הבית,
    אין כניסה ללא אישור מיוחד ומכסה יומית לאינם יהודים
    אין תפילה בהר הבית לאינם יהודי
    אין שהיה בהר הבית לאינם יהודים, חיבים להיות בתנועה.
    זה מה שהצאצאים של חג’אמין אל חוסייני יועצו של היטלר להשמדת היהודים, אומרים ליהודים לעשות…