ח”כ לבנט: ‘בהנחיית מי בוזה הראשון לציון ולמה לא הזכרת אותו?’

ח״כ יוסי טייב שיגר לראש הממשלה נפתלי בנט מכתב מחאה על "ביזוי כבוד התורה" בטקס הממלכתי: הראשל"צ הגר"י יוסף הושב, בניגוד לעבר, בשורה השנייה - ובנט אף לא הזכיר אותו בנאומו • דורש לדעת: "מדוע שונה מקום ישיבתו של הרב הראשי ובהנחיית מי הדבר המביש התבצע?"
אריה ריבקינד
ג' אייר התשפ"ב / 04.05.2022 20:36

ח”כ יוסי טייב מש”ס שיגר הערב (רביעי) מכתב מחאה לראש הממשלה נפתלי בנט על מה שכינה “ביזוי כבוד התורה בטקס הממלכתי בהר הרצל והפגיעה במרן הראשון לציון הגר”י יוסף”.

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

חליתם? כך אפשר להוציא מהביטוח הלאומי 6,800 ש”ח בחודש בקלות

בטקס הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל שהתקיים היום בהר הרצל, סודרו מקומות הישיבה בצורה כזו שהראשון לציון הגר”י יוסף מוקם רק  בשורה השנייה, בעוד בשורה הראשונה הושבו שרים ואישים בכירים לשעבר, כמו גם מכובדים אחרים בדרג נמוך יותר.

בנוסף, בנט הזכיר בנאומו שורה ארוכה של מכובדים, אך התעלם מהראשל”צ ואף לא טרח להזכיר אותו בנאומו.

תחת הכותרת “מחאה על ביזוי כבוד התורה” – כותב  ח”כ יוסי טייב: “בפתח מכתבי אביא בפניך את כאבם ומחאתם של ראשי אלפי בני ישראל, מההתנהלות המבישה של מארגני טקס יום הזיכרון הממלכתי בהר הרצל בו הושיבו את מרן הראשון לציון במיקום שאינו מכבד את האירוע ואת הנוכחים בו.

“זאת ועוד, נדהמתי לשמוע כי אדוני נאם בטקס ולא טרח להזכיר את מרן הראשון לציון,  שהפסיק מלימודו וטרח להגיע לטקס לזכר הקודשים הי”ד שבוודאי אין רוחם נוחה מביזוי כבוד התורה”.

ח”כ טייב דורש לדעת: “מדוע שונה מקום ישיבתו של הרב הראשי מכפי הנהוג מקדמא דנא,  ובהנחיית מי הדבר המביש הנ”ל התבצע”.

עוד הוא מבקש לדעת: “האם זהו נוהל חדש מבית מדרשה של הממשלה הנוכחית לנהוג ברבנות הראשית לישראל בבוז ולהפכה למרמס בראש כל חוצות”.

הח”כ מש”ס מוסיף וכותב: “אציע בפניך לתקן את המעוות ולמצוא את הדרך להתנצל בפני מרן על הנעשה”.

לצפייה במכתב בגודל מלא – לחצו על התמונה:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות