בגור מתנערים מהרב יצחק שפירא: “פעילותו עם לפיד? יוזמתו האישית”

הרב יצחק שפירא, מחותנו של הרבי מגור ואחד המקורבים אליו, נפגש עם השר יאיר לפיד, כדי "להודות לו על שיתוף הפעולה בערד" • ליצמן פרסם הודעה מיוחדת: "כל פעילותו עם יו"ר יש עתיד הינה מיוזמה אישית שלו. גור תמשיך לציית ל'מועצת' שאין לשתף פעולה עם הממשלה וחבריה"
אריה ריבקינד
ג' אייר התשפ"ב / 04.05.2022 17:57

הרב יצחק שפירא, מחותנו של הרבי מגור ואחד האנשים המקורבים אליו, נפגש אתמול עם ראש הממשלה החליפי, יו”ר מפלגת ‘יש עתיד’ יאיר לפיד.

סיגריות וצלחת צ’ולנט מפנקת הם שילוב מנצח? חכה שתשמע על זה

בהודעה מטעמו נאמר כי הפגישה עם לפיד התקיימה כדי “להודות לו על שיתוף הפעולה והיחסים הטובים וההוגנים בין הרשות המקומית בערד בראשות עו”ד ניסן בן חמו ומ”מ דודי אוחננה מסיעת ‘יש עתיד’, לבין קהילת חסידי גור בעיר”.

עוד נאמר בהודעה, כי “השניים שוחחו על האפשרות של הציבור החרדי בערים המעורבות לחיות במשותף עם כלל הציבורים תוך הקפדה על ארחות חיים תורניים ללא פשרות וללא ויתורים ושמירה על ערכי היהדות הנאמנה”.

האם פגישותיו של שפירא – בנו של ח”כ לשעבר אברהם יוסף (מוניה) שפירא ז”ל, עסקן הלוטש את עיניו אל כיסאו המתפנה של יעקב ליצמן בכנסת – עם לפיד הן בשליחות חסידות גור?

היום נמסר מטעם ח”כ יעקב ליצמן, יו”ר ‘הסיעה המרכזית’ של חסידות גור באגודת ישראל, בתגובה לפגישה: “הרב יצחק שפירא אדם פרטי שתורם רבות מזמנו ומכישוריו למען הכלל והפרט והינו איש רב פעלים. פעילותו מבורכת וחשובה, אך איננה קשורה למערכת הפוליטית”.

ליצמן אף מנסה להרחיק את חסידות גור מהפגישה השנויה במחלוקת, עם מי שממשלתו מוחרמת מצד הפוליטיקאים החרדים: “יצוין בזאת שכל פעילותו עם יו”ר יש עתיד הינה מיוזמה אישית שלו, חסידות גור – הסיעה המרכזית, תמשיך לציית למועצת גדולי התורה שקבעו שאין לשתף פעולה עם הממשלה וחבריה כלל וכלל”.

עם זאת, גורמים שונים בגור אומרים בשיחה עם חרדים 10, כי לא יתכן שהרב שפירא מבצע מהלכים עצמאיים ללא ידיעתו של מחותנו האדמו”ר.

אתה יודע לשמור סוד? מפרק סוגיה? אותך אנו מחפשים לתפקיד יוקרתי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות