הגר”ב לאזאר נגד לברוב: “מזעזע, יהיה נחמד אם יתנצל בפני היהודים”

ברל לזר, שנחשב מקורב מאוד לפוטין, התבטא באופן נדיר נגד שר החוץ - מה שעשוי לרמז שגם דעתו של הנשיא עצמו אינה נוחה מהטענות שלפיהן "להיטלר היה דם יהודי". לדברי לזר, "לברוב פשוט צריך להודות שטעה
נתן פרל
ג' אייר התשפ"ב / 04.05.2022 11:35

רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, הנחשב מקורב מאוד לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, התבטא באופן נדיר נגד שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב – שהתבטא כנגד אוקראינה עם רמיזה לכיוונו של הנשיא ז’לנסקי ואמר ש”האנטישמים הגרועים ביותר הם יהודים וכי לאדולף היטלר היה דם יהודי גם כן”, מה שעורר סערה רבתי.

חליתם? כך אפשר להוציא מהביטוח הלאומי 6,800 ש”ח בחודש בקלות

הרב לאזאר, שאמר את התייחסותו לסוכנות הידיעות היהודית JTA, ציין כי “דבריו של לברוב מזעזעים” – וקרא לשר החוץ הרוסי להתנצל עליהם.

דבריו של הרב לאזאר נחשבים ליוצאי דופן ברוסיה, וזאת בשל קשריו ההדוקים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראשי הממשל.

“אני לא רואה את עצמי מתאים לתת עצה לראש הדיפלומטיה הרוסית – אבל יהיה נחמד אם לברוב יתנצל בפני היהודים ופשוט יודה שטעה”, אמר הגר”ב לאזאר. “כך ניתן יהיה להוריד התקרית מסדר היום ולהפוך דף”.

הרב לאזאר הדגיש בדבריו שלא ראוי להשוות בין השואה לעניינים אקטואליים. הוא הדגיש בדבריו כי השוואה כזו “מזלזלת בהישגם של החיילים הגיבורים הללו, ששחררו את אושוויץ והניפו את דגל הניצחון על הרייכסטאג בברלין”.

נזכיר, כי שר החוץ יאיר לפיד גינה את דברי לברוב בחריפות, כמו גם ראש הממשלה נפתלי בנט. שגריר רוסיה בישראל אף זומן לשיחת הבהרה במשרד החוץ.

התקרית גררה חילופי הצהרות, מה שהוביל למתח ביחסים בין המדינות.

הדרכה אינטרנטית ללא כל עלות: איך להיות מדריכת כלות מבוקשת?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות