ההחלטות החשובות והגורליות בחיים: מה נכון עבורך?

מתי הוא הזמן הנכון להתחתן? כיצד תבחרו את תחום העיסוק הנכון לכם? איך תבחרו איזה מקצוע ללמוד? וכיצד ניתן ליישם את ההחלטה לדבוק באורח חיים בריא? • ההחלטות הגורליות הנפוצות שקיימות והלבטים שהן מביאות עימן
תוכן שיווקי
ב' אייר התשפ"ב / 03.05.2022 12:14

כל אדם עובר בחייו חוויות שונות, חווה תקופות של עליות ומורדות ופוגש אנשים מסוגים שונים – המעצבים כולם את רגשותיו ותפיסת עולמו.

בכל תקופות החיים, ניצבות בפניו החלטות גורליות בעלות השפעה מכרעת על עתידו, אותן פעמים רבות קשה מאוד לקחת. מאחר והזמן אינו עוצר, החיים ממשיכים במהירות הבזק והחלטות אלו צריכות להתקבל – ישנו צורך במקרים רבים “לקפוץ למים”, לדבוק בהחלטה, גם אם היא מפחידה ולהתקדם הלאה בחיים, תוך תקווה חזקה שהדבר יביא להצלחה ולאושר.

בכתבה זו נדון בהחלטות הגורליות הנפוצות שקיימות ובלבטים שהן מביאות עימן.

חתונה

מתי הוא הזמן הנכון להתחתן? התשובה לשאלה זו משתנה כמובן מאדם לאדם ותלויה במצבו, אופיו ורצונותיו לעתיד. ההחלטה לשלוף טבעת אירוסין מלחיצה פעמים רבות, וגורמת לזוגות רבים לדחות את האירוע ולהימנע ממנו.  כל אחד ממקרים אלו דומה לאחר בלבטים הקודמים למעשה, בחששות ובסטרס המלווה לו. ההחלטה היא אישית לגמרי ומושפעת מרגשות פנימיים – מה שהופך אותה לקשה אף יותר, שכן סביב מצבי לחץ ותקופות מבלבלות, יש נטייה לרגשותינו להתערער ולהתערבב עם חרדותינו ופחדינו.

תחושות אלו, אף שהן קשות – טבעיות לחלוטין. ההחלטה להינשא אכן צריכה להישקל בכובד ראש, שכן מדובר בבחירה לבלות את שארית החיים יחד עם האדם האהוב, ולהקים אתו משפחה בהמשך.

האם זהו האדם שארצה להקים אתו משפחה? האם אנחנו מתאימים כזוג? האם נסתדר בהמשך? – שאלות כאלו ואחרות מתרוצצות בראשם של הזוג, הופכות את ההחלטה על אירוסין לכבדה יותר.

חשוב לזכור – הצעת נישואין עם טבעת אירוסין היא אקט של קרבה אמיתית, ממקום שלם. לכן, חשוב לבצע אותה בזמן הנכון, כשמרגישים בשלים לכך, ויחד עם אדם עליו תוכלו לסמוך בכל ליבכם. רכשו טבעת אירוסין כשאתם חשים שברצונכם להקים משפחה אוהבת – אם אינכם חשים בוגרים מספיק לכך, או שאינכם שלמים כלל עם בחירה זו, אל תשלפו טבעת אירוסין, כדי שלא תחושו מתוסכלים בהמשך ותצטערו על כך.

קריירה

חיי העבודה הם קשים ללא ספק – אך הכרחיים לכל אדם עבור כלכלתו, אורח חייו התקין ואף בריאותו הנפשית. קיימים סוגים רבים מספור של עבודות וסוגי התמחות שונים, כך שאדם הנמצא בראשית דרכו (או אדם המעוניין בשינוי קריירה בהמשך החיים) עלול להתקשות בבחירת המקצוע הנכון עבורו. אומנם, מטרתה הראשית של העבודה היא פרנסה, אותה ניתן להשיג בכלל העבודות בצורה זו או אחרת – אך אחד ההיבטים החשובים ביותר סביב בחירת הקריירה הוא ההנאה מהעבודה.

מאחר ולמקום העבודה מגיעים על בסיס יום יומי, לאורכן של שנים רבות, חשוב מאוד לבחור בנתיב לקריירה מעניינת ומהנה, בה ניתן להתפתח וממנה ניתן להרוויח ערך מוסף. כדי להתקבל לעבודה טובה ומספקת בעלת שכר נאה – נדרשים בדרך כלל לימודי קורס, תעודה או אפילו תואר.

כיצד תבחרו את תחום העיסוק הנכון לכם? איך תבחרו איזה מקצוע ללמוד? תדרשו להקדיש לכך מחשבה רבה, תוך חקר והבנה עצמית. באילו דברים אני מצטיין? מהם הכישרונות שלי? אילו דברים גורמים לי להנאה בחיים? לאילו מטרות ארצה להגיע בהמשך? מהם היעדים אותם ארצה לכבוש? – שאלות אלו מהותיות לבחירת מקצוע העיסוק, שכן המצב האידיאלי הוא הוא שכל אדם יחזיק בעבודה המתאימה לו ולכישוריו, וכמובן, שתגשים את חלומותיו ורצונותיו.

במידה וקיים בליבכם קושי גדול בבחירת נתיב החיים, ספק מסוים בכישורים איתם נולדתם או כל גורם אחר שמפריע לכם לקבל את ההחלטה ולהתקדם הלאה – תוכלו להיעזר בייעוץ מקצועי.

קיימים מכונים בהם ניתן לבצע בחינות מסוגים שונים יחד עם שיחות פסיכולוגיות – אשר באמצעותם ניתן לאתר את תחום העיסוק המתאים לאותו נבחן.

בסוף אבחון זה, יוצבו בפיניכם התחומים בהם אתם מצטיינים ברמה גבוהה ובהם קיים אצלכם הפוטנציאל להצליח. לדוגמא, אדם בעל נטייה אומנית ישלח ללמוד מקצועות יצירה ואומנות, אדם בעל נטייה ריאלית ישלח ללמוד מקצועות מדעיים, מתמטיים או טכניים, ואדם בעל רגישות חברתית גבוהה ישלח לבחון את מקצועות בריאות הנפש.

אורח חיים

לאורך כל שנות חיינו, ובמיוחד החל מגיל מסוים, לשגרת החיים שלנו ישנה חשיבות מכרעת על מצבינו הבריאותי והנפשי. אורח חיים “שגוי” הכולל אכילת מזון לא בריא, עישון, שתיית אלכוהול, הימנעות מפעילות גופנית ולחץ, עלול לגרום בהמשך לתחלואות שונות ומסכנות חיים.

ההחלטה להתחיל באורח חיים בריא אינה קלה, מכיוון שמדובר בשינוי דרסטי של שגרת החיים. עבור אדם שלא מקפיד על חיים בריאים, קשה מאוד לשנות את התפריט אליו הוא רגיל, להימנע מהרגלים רעים ולעסוק בפעילות גופנית קבועה, במיוחד אם הוא אינו בכושר והפעילות הופכת לכואבת, לא נוחה ומתישה.

כיצד ניתן בכל זאת ליישם את ההחלטה ולדבוק באורח חיים בריא?

שכירת מאמן כושר אישי תסייע לכם לעבור את המהפך. מאמן כושר אישי בונה את תוכנית האימונים המתאימה לכם, בהדרגתיות הרצויה, כך שהתהליך שגופכם עובר יקרה באופן הבריא והמבוקר ביותר.

כחלק בלתי נפרד מתפקידו, מאמן כושר אישי מלווה אתכם לאורך האימונים ומספק לחוויה המאתגרת תמיכה נפשית. בנוסף, שכירת מאמן כושר אישי תכניס אתכם למעיין “מחויבות” – במהלכה, כחלק מסגנון החיים החדש, תרגישו בעצמיכם את הצורך לשמור על תזונה נכונה והרגלים טובים.

ניתן להתייעץ עם מאמן כושר אישי לגבי נושאים אלו, ולחלוק אתו כל שאלה הקשורה בשגרה הספורטיבית- שכן תפקידו של אותו מאמן כושר אישי לסייע לכם להגיע למטרתכם, ולחיות את החיים באופן הבריא ביותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות