“תופסים טרמפ על הלומי הקרב”: זו הסיבה שראש העיר בעד הזיקוקים

חרדים 10
|
ב' אייר התשפ"ב / 03.05.2022 11:48
ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, שוחח עם בן כספית וינון מגל בעניין ביטול מופע הזיקוקים ועמד על כך שאין בכוונתו לאפשר זאת • “זה לא פוסט טראומה זה פוסט ציונות – כל מה שיש בו סממן של יום עצמאות מוחקים”

עיריות רבות הודיעו על ביטול מופעי הזיקוקים ביום העצמאות, בעקבות בקשת הלומי קרב: ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM ונשאל על הציוץ בטוויטר בו הצהיר כי בכוונתו להפעיל את מופע הזיקוקים ביום העצמאות – חרף הקריאה לבטל זאת.

מדוע מומלץ לקבל חיסון נגד פוליו? האם הוא בטוח ויעיל? כל הפרטים

“אני עקבי בזה”, השיב בחיוב. “אני חושב שיש פה סממן של ריבונות ושמחה. נכון שזו לא תפילת הלל של יום העצמאות, אבל ברמאדן אחרי שלושים ימים מפעילים זיקוקים. אני חושב שזה קצת מגוחך לבוא לציבור ולהגיד לו ‘תשמעו היום אנחנו לא יכולים לפגוע בהלומי הקרב, אבל שלושים ימים של רמדאן זה בסדר'”.

לדבריו, “אני מרגיש וסליחה שאני אולי קצת בוטה שזה לא פוסט טראומה זה פוסט ציונות – כל מה שיש בו סממן של יום עצמאות מוחקים. אני חושב שפשוט תופסים טרמפ על הלומי הקרב, וצריך לטפל בהם. אני מרגיש שיש פה הצטרפות לחגיגה, אנשים שרוצים לטשטש סממנים ציוניים ויהודיים, עוד מעט יבטלו את חידון התנ”ך בטענה שזה ‘לא מעניין’, זו מגמה מסוכנת”.

לטענתו, בעיר לוד מתקיימים פעמים רבות מופעי זיקוקים במסגרות כאלו ואחרות, ועל כן עמד על כך כי ביטול המופע ביום העצמאות “זה מגוחך”.

“בעיר שלי שיש בה לפחות 50 ימי זיקוקים בשנה זה מגוחך שביום העצמאות לא יהיו זיקוקים. מה המסר שלי? שאלו שעושים זיקוקים בלי אישורים ובלי כבאית ימשיכו? אל תשכחו שפעם היו זיקוקים בכל סיבה, אבל אנחנו צמצמנו את זה ליום אחד בשנה”.

הוא התייחס לפתרון האלטרנטיבי לרעש הפיצוצים, בדמות זיקוקים “שקטים” – ואמר: “הם עולים פי עשרים בערך, ייתכן בעתיד שנגיע גם לזה”.

עם זאת, הדגיש כי “צריך לחוקק כי כל מי שמפגיז בזיקוקים – זה כמו נשק לכל דבר, צריך לחטוף על זה, נקודה”.

רביבו נשאל האם אנו ניצבים בפני מבצע צבאי נוסף – והשיב: “אני רואה את השוטרים שלי נופלים מהרגליים, הפנים שלנו הם לקראת ה-13 במאי, כשתהיה הפגנה במלאת שנה לאירועים, מקווה שזה יעבור בשקט”.