הושגו הבנות באגו”י: כל הדרישות של ציר פרוש-אייכלר התקבלו

הלחץ שהפעיל ציר שלומי אמונים-בעלזא על ציר גור-ויזניץ' באגודת ישראל - הצליח • בין ההסכמות שהושגו כ"צעד בונה אמון": אייכלר יוצב לפני טסלר, ועדת כספים עם נציג לבעלזא, וההחלטות יתקבלו מעתה ברוב קולות • גורם בשלומי אמונים לחרדים 10: "הדרישות שלנו נענו, חד משמעית"
א' אייר התשפ"ב / 02.05.2022 16:07

הלחץ שהפעיל הציר מאיר פרוש-ישראל איכלר  על ציר יעקב ליצמן-יעקב טסלר בתוך אגודת ישראל, תוך שהם גורמים ליהדות התורה לתדמית שלילית של סיעה מפולגת – הצליח.

כזכור, לפני יותר משנה התפתח בתוך אגודת ישראל עימות על המיקומים ברשימה המשותפת. ח”כ ישראל אייכלר, שמייצג את בעלז ומוקם עד אז במקום ה-8 הבלתי ריאלי, דרש קידום למקום 6 על חשבונו של ח”כ יעקב טסלר, שמייצג את חסידות ויז’ניץ, שלטענת בעלז קטנה ממנה. מנגד, טסלר – בן טיפוחיו של ליצמן –  קיבל את תמיכת חסידות גור.

שלושה דיינים בוררים במחלוקת הכריעו בהחלטה זמנית לפני יותר משנה כי תתקיים רוטציה על המקום 6 ברשימת יהדות התורה לכנסת. לפי ההכרעה, ח”כ אייכלר מבעלזא מוקם בבחירות לכנסת ה-24 במקום מספר 6 ברשימת יהדות התורה, וח”כ יעקב טסלר מויז’ניץ מוקם במקום 8 – אך היה אמור לקבל את התפקיד הראשון שיישאר לאגו”י אחרי הבחירה של ליצמן ופרוש, במידה והניו נכנסים לקואליציה.

לפי ההחלטה, בקדנציה הבאה המצב אמור היה להתהפך: טסלר ימוקם לפני אייכלר, אך נציג בעלזא הוא זה שיבחר ראשון בתפקיד שיהיה פנוי.

ההחלטה הזו הייתה זמנית, לקראת בוררות שהייתה אמורה להתקיים על כל המחלוקות בין שני הצדדים, במגוון נושאים.

אלא שכעת אנו חושפים  כאן בחרדים 10 לראשונה, כי במהלך חג הפסח חלה התפתחות דרמטית בתוך הסיעה.

על רקע הבחירות המקומיות שיתקיימו בעוד שנה וחצי, הושגו הבנות דרמטיות בין ח”כ מאיר פרוש למועמד לראשות עיריית בני ברק חנוך זייברט מטעם חסידות גור.

מבלי לקיים בוררות רשמית הוחלט בין הצדדים כ”צעד בונה אמון” על מספר הבנות, כשהיעד הוא לבנות מחדש את האמון בין חלקי המפלגה.

בשיחה עם גורם בשלומי אמונים הוא אומר: “הדרישות שלנו נענו, חד משמעית”.

בין השאר, ויתרה גור ברשימה לכנסת ונענתה לדרישה לפיה ישראל אייכלר מבעלזא יוצב ברשימה קודם לנציג ויז’ניץ יעקב טסלר.

כמו כן הוקמה ועדת כספים שבראשה ה’מרכז’ יהיה מאיר פרוש. גם לחסידות בעלזא יהיה נציג בוועדה, כולל זכות חתימה.

בנוסף, בניגוד למצב בו החלטות התקבלו לא פעם על דעת “אחד החברים”, הוחלט כי מעתה תתכנס סיעת אגודת ישראל, והחלטות יתקבלו ברוב קולות בהליך דמוקרטי. על זאת כאשר מדובר בהחלטה פרלמנטרית. כאשר יעלו על הפרק החלטות גדולות ועקרוניות יותר – תתכנס, כמובן, מועצת גדולי התורה, שם תתקבל ההכרעה.

מה שדחף את ‘הסיעה המרכזית’ של חסידות גור  – שגם ככה נקרעת מבפנים בעקבול הפיצול של קהילת הגר”ש אלתר – לוויתורים, היה החשש ש’דגל’ פלוס ציר פרוש-איכלר יערערו על ההסכם הוותיק בבני ברק, לדוגמה, ויציבו ראש עיר מטעמם, ובכך יסכלו את ריצתו של חנוך זייברט, שעל פי ההסכם אמור לתפוס את הגה השלטון בעיר בבחירות הבאות.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין יראת שמים
    02/05/2022 23:56
    איציק
  1. האנשים האלה ימכרו את אמא ואבא של המדינה ושל כל מה שאפשר.
    חרדים לממון זה שני האנשים האלה בושה וחרפה כפויי טובה.
    הכרת הטוב זה בסיס ביהדות

  2. בושה וחרפה
    03/05/2022 17:42
    חרדי אמיתי
  3. …מאוכלי החינם ! אפס עשיה לציבור החרדי . מה תכלס כ
    עשו כל השנים. תצאו לפנסיה. תנו לממשלה להמשיך לעבוד ולדאוג לעם ישראל כולו. לא רק לגור / לבני משפחת גפני או פורוש. נמאסתם!!
    . אין לכם בושה!! רק לצעוק אתם יודעים !!! על כלום. אפס עשיה !!
    תראו מה קרה במירון. תפתחו עיניים לראות את המצב הנורא בדיור בחינוך ,בשכר הגננות והמורות . גפני לא עושה … שום דבר – רק מבלבל את המוח כל שס וג’ ככה… עושים דילים עם עצמכם ועם הליכוד ולציבור החרדי לא דואגים. אנחנו כמו עדר של דפוקים מצביעים להם והם עושים דילים ונהנים ממנעמי השילטון !!! לא עוד !!! ממשלה יקרה תקחו שליטה במירון ובכל הקברים -ותעיפו את כל העסקנים והעמותות. האתרים צריכים להיות בפיקוח ממשלתי כמו הכותל. ראיתם איך הערים החרדיות נראות? בושה!! אין להם לעסקנים ולחכים החרדים יראת שמיים שרק יראת הכיסא והכסף. נותנים בערים החרדיות לכל אחד לבנות כמובן אם הוא מקורב,פותחים מרפסות -ויתרה מכך מחלקים דירה ל10 יחידות דיור בלי תשתית מתאימה!! גונבים את שכר המורים והגננות ,גונבים מההורים כסף על תשלומי שכר מטורפים ובסוף לבת אין מקצוע כמו שמקובל בשוק. בושה בושה. שנים על גבי שנים חכים חרדים לא פועלים לשיפור תנאים בכל המישורים ,אתרי קודש,דיור,חינוך ועוד. הבעיה שלהם זה רק לצעוק הצילו על כל משהו טוב שהמדינה רוצה לעזור. תתנתקו מג’ וש’-ס בקשו מהמדינה לפעול כחוק -במדינה מתוקנת. וועדת חקירה ממלכתית לכל עמותה ועסקן ולכל עיר חרדית !! כיכר השבת תצילו את הציבור החרדי מעוולות,ניצול וח”ו מאסונות. צריך לבדוק כל ח”כ חרדי ממה הוא מקבל שוחד. מה עושה בכנסת ?? מה הוא פועל לטובת הציבור ששלח אותו. על מה הם מקבלים משכורת עתק,טיסות ,רכבים ועוזרים.