“מי שקנה את זה הוא פשוט טיפש”: משפחות שכולות מחזירות המתנה

המתנה השנתית ששלח משרד הביטחון למשפחות השכולות - "שעון השלום" - עוררה כעס רב • העדר סממנים יהודיים וריבוי סממנים אוניברסליים ואיסלאמיים, גרם למשפחות להחזיר את המתנה • אלמנת רועי קליין הי"ד: "פגעתם בזכר יקירנו" • אחיו של עמנואל מורנו הי"ד: "מבזה, מביש"
חרדים 10
א' אייר התשפ"ב / 02.05.2022 11:48

עשרות משפחות שכולות – ובהן גם משפחותיהם של של שני הלוחמים האגדיים סא”ל עמנואל מורנו הי”ד ורס”ן רועי קליין הי”ד –  החליטו להחזיר את המתנה השנתית שקיבלו מאגף המשפחות לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות האיבה.

הדרכה אינטרנטית ללא כל עלות: איך להיות מדריכת כלות מבוקשת?

שתדעו: השינויים והחידושים שיהיו השנה בהילולת הרשב”י • הפרטים

המתנה – “שעון השלום”, עוררה כעס רב בקרב המשפחות, בגלל הסממנים שמעטרים אותו.

“בשמם של יקירנו חללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה, ובשמנו אנו, ברצוננו להביע בפניך, שר הביטחון את הזעזוע העמוק מהשי שקיבלנו השנה ממשרד הביטחון”, נכתב במכתב הפומבי שנשלח על ידי המשפחות לשר הביטחון.

“לקראת יום הזיכרון לחללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה בחרתם בחפץ ‘אמנותי’ שאין בו כמעט כל סמל יהודי ולאומי. כפי שכתוב במכתב הנלווה ‘על השעון מוטבעים סממני השלום- בעברית, ערבית ואנגלית, נופי העיר ירושלים, העיר המקודשת לשלוש הדתות – יהדות, נצרות ואסלאם’.

“על השעון אין מגן דוד, מנורת שבעת הקנים, דגל ישראל או סמל צה”ל. הסממנים הישראלים היחידים שמופיעים בו הם של משכן הכנסת והיכל הספר. אפילו הכותל המסמל יותר מכל את ירושלים נעדר מחזית השעון הנושאת את המילה ירושלים. לעומת זאת, מופיעים בשעון מסגד כיפת הסלע וכנסיית א-טור בהר הזיתים. כמו כן, הסהר האיסלמיסטי מופיע 13 פעם יחד עם הסמל הנוצרי הכוכב המחומש”.

המשפחות השכולות הוסיפו: “ירושלים שלנו, עליה נפלו יקירנו הפכה ל’עיר שלושת הדתות’. אלפיים שנה אנו מתפללים לחזור לירושלים של עם ישראל, בגלות אמרנו מידי שנה ‘לשנה הבאה בירושלים’, ולדברי דוד בן גוריון: ‘אם לארץ יש נשמה – הרי ירושלים נשמתה של ארץ ישראל’. ב’התקווה’ אנו שרים ‘ארץ ציון וירושלים’ וברגע המאושר בחיינו אנו אומרים ‘אם אשכחך ירושלים’.

“פגעתם בזכר יקירנו ואנו, המשפחות השכולות, מחזירים לכם את השי, בתקווה שבשנה הבאה נזכה לשי ראוי יותר שיכבד את זכרם של הנופלים, את עם ישראל כולו ואת ירושלים בירתנו הנצחית”.

אילן מורנו, אביו של עמנואל הי”ד, אמר לחדשות 12: “אני לא מבין, אף אחד לא שם לב? מי שקנה את זה הוא פשוט טיפש. זה ברור ששר הביטחון לא הולך לקנות את המתנות, הוא הטיל על מישהו לעשות את זה, ואותו מישהו עשה שטות, ממש שטות – וזאת שטות פוגעת. מדובר על מתנה למשפחות שכולות, מתנה שרוב המוטיבים שמופיעים בה הם מוסלמים. אין לי שום דבר אגב נגד המוסלמים, יש לי המון דברים שמזכירים מסגדים וכו’ תלויים על הקירות שלי, אבל מתנה למשפחות שכולות – זה נשמע מטורף לגמרי”.

גם אחיו של עמנואל ז”ל, דן מורנו, אמר: “מה העניין מאחורי השעון הזה? אין בו שום סממן יהודי, יש בו סממנים שהם הפוכים ממה שהאחים שלנו נלחמו עליו ומסרו את נפשם עליו. פשוט מאוד – זה מבזה, מביש. עיקר משאת נפשו של אחי הייתה להילחם על הזהות של עם ישראל, הוא מסר את נפשו בשביל אותה זהות ולקבל את זה זה יותר מלעג לרש, זה פשוט ביזוי של כל הנפטרים שמסרו את נפשם, הם ביזו את המשפחות עצמן – זה מבזה את כל הסמלים שאחינו היקרים מסרו את נפשם”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מתנה מביישת את ילדינו הנופלים
    02/05/2022 17:36
    נורית באבי
  1. כמה טפשות, או אולי רציתם לרצות את המוסלמים השוכנים בתוכינו,טמטום ,כסילות,ואנא מכם שר הביטחון גנץ ,כוכבי הרמטכל עופו

  2. כללי
    03/05/2022 19:37
    אביהו מדינה
  3. מדינת כל אזרחיה.חמץ בפסח .שבת .מילה כשרות זה הוא ששכח לברך

  4. הנושא אולי הכי חמור שאלה שהר... מתחת ידיהם...
    03/05/2022 23:34
    פינחס
  5. כבר עשרות שנים… ממשיכים בשטיפת המוח על שלום אלה שממשיכים בקור רוח להכפיל את תוצאות עשרות השנים האחרונות מעויניינים בשלום ההיפך השלום נועד למינוף הנ”ל וזה מה שאולי חמור ביותר

  6. חוצפה
    11/05/2022 23:19
    שלמה כהן
  7. כנראה יש מספר תמהוניים מן עשאנטי כאלה שריחפו להם להנאתם… ממש לא מעניין ולא לעניין…. מעליב!!!

    מנסה לשלוח… נראה שאתם דוחים אותי