ברע”ם מעריכים: הקואליציה הגיעה לסוף דרכה, אבל לא נפרק ראשונים

המתקפה של מנהיג חמס סינוואר על מנסור עבאס מגבירה את המצוקה של יו"ר רע"ם • בעוד 8 ימים הכנסת חוזרת מפגרה, ועבאס נמצא בדילמה • במאמץ להשאיר את רע"מ בקואליציה: בנט נפגש עם עבאס והסכים לחלק מהדרישות שלו
חרדים 10
א' אייר התשפ"ב / 01.05.2022 21:31

בעוד עשרה ימים תחזור הכנסת מהפגרה: לראשונה מאז ההודעה של רע”מ על הקפאת החברות בקואליציה,  נפגש היום (ראשון) נפתלי בנט עם יו”ר רע”מ מנסור עבאס.

הדרכה אינטרנטית ללא כל עלות: איך להיות מדריכת כלות מבוקשת?

לפי דיווח של פרשן חדשות 12 מוחמד מג’אדלה, עבאס נפגש עם בנט במשרד ראש הממשלה והשניים סיכמו על מתווה חזרת רע”מ לקואליציה באופן הדרגתי תמורת מענה על חלק מהדרישות של עבאס.

בלשכת ראש הממשלה אישרו את דבר קיומה של הפגישה אך סירבו לפרט את תוכנה.

הפגישה התקיימה על רקע הדברים שאמר אמש מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, כשכינה את רשת הביטחון שמעניקה רע”מ לקואליציה: “פשע שלא נוכל לסלוח עליו”.

העימות המתוקשר אמש בין סינוואר ועבאס גרר ביקורת פנימית קשה בתנועה האסלאמית נגד יו”ר רע”ם.

לפי דיווח של עמית סגל, מפלגת רע”מ ישנה תמימות דעים בין כל הפלגים שהממשלה עומדת להתפרק, והשאלה היא רק מתי.

מנקודת המבט הנוכחית, כשהקואליציה “מורדמת ומונשמת”, הסיפור יכול להיגמר תוך ימים בודדים, או בנסיבות חוקיות מרחיקות לכת – בתוך 10 חודשים, המועד הסופי לאישור תקציב המדינה.

לפי סגל, עבאס נמצא בדילמה: אין ספק שהוא חפץ בהמשך קיומה של הממשלה הנוכחית ואינו מעוניין בפירוקה. עם זאת, אם נגזר על הממשלה להתפרק הוא לא רוצה להיות חלק ממנה בזמן הזה – כדי לא להיות על הספינה הטובעת ולהסביר זאת לבוחריו.

הכנסת שבה מפגרה בשבוע הבא למושב מורכב שיתנהל תחת צילה של דילמה בקרב חברי הקואליציה וראשי המפלגות: בזמן שכל אחד מביט לעבר השני – מי יהיה האחד שברגע האמת ייפסל בזינוק.

לפי חדשות 13, עבאס לא מסתיר את רצונו לחזור ולהשתלב בקואליציה. אולם כדי לקצור את פירות ההשתלבות שלו בקואליציה עבאס צריך עוד זמן, והנחת העבודה בצמרת הקואליציה היא שכל עוד לא נראה קטסטרופה בשבוע הקרוב, עם פתיחת מושב הכנסת נראה את רע”מ חוזרת לקואליציה.

בעקבות הדברים שאמר אמש סינוואר, בכנסת שוקלים את האפשרות לתגבר עוד יותר את האבטחה על עבאס. מהכנסת נמסר בתגובה: “הכנסת ככלל אינה משתפת ודנה באופן פומבי בשיקולי האבטחה של חברי הכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות