מכתב להנדל: בטל את חיסול ‘הקומה הכשרה’ או שנפנה לבג”ץ

ארגון 'אמת ליעקב' שיגר מכתב חריף לשר התקשורת: החלת הרפורמה בסלולר תפגע בשוק החופשי ובזכותם של החרדים לתייג את עצמם • מי שכבר רכש סלולר בהתאם לרצונו להיות משויך ל'קומה כשרה', וימצא את עצמו בקומה חסרת משמעות • בעבר בלם הארגון את גזירת 'מעונות היום'
אריה ריבקינד
ל' ניסן התשפ"ב / 01.05.2022 20:33

בעקבות ההכרעה  של השר יועז הנדל על כניסתה של הרפורמה בשוק הסלולר בעוד שלושה חודשים, כולל האפשרות לניוד מספרים כשרים, ולמעשה ביטול דה פקטו ‘הקומה הכשרה’ שיגר היום (ראשון) עו”ד זלמן בלאק לשר התקשורת מכתב מיצוי הליכים, בשם ארגון ‘אמת ליעקב’ – בטרם תוגש עתירה לבג”ץ.

הדרכה אינטרנטית ללא כל עלות: איך להיות מדריכת כלות מבוקשת?

במכתבם מציינים הפונים, כי נדהמו לשמוע על הפגיעה החמורה בשוק החופשי כתוצאה מהחלטת השר, הכופה על חברות הסלולר להימנע מהקצאת קומות כשרות שיתאימו לדרישותיו ולרצונו של מגזר שלם, זאת בזמן שאין כל מניעה ממי שחפץ בכך לרכוש קו שאינו בקומות הכשרות.

לדבריהם, מדובר בהחלטה שחלה למפרע על מי שכבר רכש סלולר בהתאם לרצונו להיות משויך ל’קומה כשרה’, וימצא את עצמו בקומה חסרת משמעות.

עוד נטען, כי שייכות ל’קומה הכשרה’ מהווה מעין אפשרות לתיוג עצמי, ממש כמו רכישת רכב של חברה מסוימת, והיא מסייעת לציבור החרדי ללכידותו הפנימית ולהשגחה חינוכית במוסדות.

הפונים מציינים: “כפי שלא יעלה על הדעת ששר התחבורה יאסור על יצרני רכבים להציב את סמלי הרכבים שהם מייצרים… גם בנוגע לשירותי הקו הכשר הציבור החרדי רואה בשימוש בשירות הקו הכשר דבר חיובי המאפשר לו לעשות שימוש באמצעי תקשורת בדרך המתאימה לאורחות חייו ובהתאם הוא מעוניין לתייג את עצמו”.

הפונים מציינים, כי ככל והשר לא ייענה לבקשה, הם מתכוונים לפנות לערכאה המוסמכת כדי לקבל סעד ראוי.

עותק מהמכתב נשלח גם ליועמ”ש.

ארגון ‘אמת ליעקב’, באמצעות עו”ד בלאק, עתר לבג”ץ גם בסוגיית קיצוץ הסבסוד במעונות לילדי אברכים שיזם השר אביגדור ליברמן – ורשם ניצחון כפול: בתחילה בעצם דחיית הקיצוץ לשנת תשפ”ג, ולאחר מכן בהודעת המדינה כי הקיצוץ יידחה בשנה נוספת.

עוד בנושא:

הוכרע: הרפורמה שתבטל ‘הקומה הכשרה’ תחל בעוד שלושה חודשים

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עסקונה אני מקווה שהרפורמה תצליח באמת
    01/05/2022 21:42
    עזרא
  1. לדרוש מאברך 700-13000₪ זה נורמאלי טלפון טיפש שעולה 100-200 גג זה צועק לשמים כל העוש הזה

    • יענקלה   04/05/2022 18:54

      הכל טוב הכל יפה אבל להיתעשר על חשבוננו פשוט גזל וניצול לאור יום
      הבת שלי רכשה מכשיר כשר ב 600 ש”ח לצערי ב 4 תשלומים כן כי קשה לנו . אותו מכשיר אחד על אחד ללא כשרות חברתה קנתה ב 180 ש”ח והוסיפה עוד 65 ש”ח לטכנאי שיהפכו לכשר גלאי.אני תמהה עם לנו עלה טכנאי 65 ש”ח אז לעסקנים הצדיקים….המתעשרים עולה גג 40 ש”ח אז מדועעעע למען השם לנצל אותנו בשם הדת למהההה ליבי מתפחלץ מעוצמת הרוע שיש אצלנו בציבור טיפת בושה