“הבחור הקדוש דניאל, אתה גיבור”: ויאצ’סלב גולב הי”ד הובא למנוחות

מאות בני משפחה וחברים ליוו את ויאצ'סלב דניאל גולב הי"ד, המאבטח שנרצח בפיגוע באריאל בליל שבת - בדרכו האחרונה • בן דודו ספד: "נספר עליך לילדים ולנכדים שלנו" • חבר המשפחה: "הוא עשה ברית בן חמש יחד עם אבא שלו. רקד על הכתפיים שלי בבר מצווה ושמח שהוא מניח תפילין"
חרדים 10
ל' ניסן התשפ"ב / 01.05.2022 18:46

ויאצ’סלב דניאל גולב הי”ד, המאבטח שנרצח בפיגוע הירי בליל שבת בכניסה לעיר אריאל, הובא אחר הצהריים (ראשון) למנוחות בבית העלמין ‘דרך החיים’ בבית שמש, כאשר מאות בני משפחה, חברים ותושבי בית שמש ליוו אותו בדרכו האחרונה, בהם גם שר התיירות, יואל רזבוזוב.

הדרכה אינטרנטית ללא כל עלות: איך להיות מדריכת כלות מבוקשת?

גולב הי”ד, בן 23, נרצח בזמן שהגן בגופו על ארוסתו, ויקטוריה פליגלמן, המאבטחת השנייה בעמדת השמירה.

הוא בן למשפחה חרדית מבית שמש, הבכור מבין שמונה ילדים. הוא הותיר אחריו הורים ושבעה אחים ואחיות

בליל שבת ויאצ׳סלב עמד בפתח עמדת השמירה, בעת שהמחבל שישב ליד הנהג ביצע ירי לעברו תוך כדי נסיעה. לאחר מכן הרכב נעצר, המחבלים ירדו והמשיכו בירי. גולב גונן על בת זוגו – שלא נפגעה.

גולב ופליגלמן למדו יחד באוניברסיטת אריאל ועבדו באבטחה. השניים התארסו בחודש האחרון והתכוונו להתחתן.

ראש עיריית בית שמש, ד”ר עליזה בלוך, ספדה בהלוויה: “אתה גיבור. כך נזכור אותך כולנו. הגנת כחומה בצורה עד שקרסת ממכת האש הרצחנית. אמרו שאתה חזק כמו שור, היית סלע איתן. משפחת גולב המופלאה – שילבתם עלייה לארץ, בחרתם בעיר בית שמש, בחרתם לראות באתגר הזדמנות.

“ולדי דניאל הבכור בחר לצאת לשירות צבאי, רצה להיות פסיכולוג – אתם מגש הזהב. לא ניתן למחבלים הנפשעים לרפות את ידינו. ולדי דניאל הציל את ויקטוריה ורבים נוספים. הכרנו את האהבה והערכים שלכם, אני מצדיעה לך על גבורתך העילאית”.

בן דודו ספד לו: “אני רוצה להגיד בשם קהילתנו, סלבה היקר, שימשת דוגמא לכולנו של איש טוב בעולם הזה. כולנו אהבנו אותך ותהיה ממש חסר לנו. היה לך לב כל כך גדול, כל כך טוב. שימשת דוגמא לכולנו. נספר עליך לילדים ולנכדים שלנו. תשמש דוגמא גם להם. ברוך דיין האמת”.

הרב סופר, שהיה מנהל בית הספר אמי”ת דביר שבו למד ויאצ׳סלב, ספד: “עם ישראל הקריב קורבן ציבור. איך נפלו גיבורים? הבחור שתמיד בכל מסע היה נושא אחרים. הקב”ה נתן לו כוחות גוף וכוחות נפש, הוא סייע לאחרים. תמיד הגיש עזרה איפה שהיה צריך כמה שהיה צריך. בורא עולם, עם ישראל סבל מספיק. נוסף חלל נוסף לחללי מערכות ישראל. דניאל אתה עולה למעלות קדושים וטהורים. תבקש מבורא עולם שיחוס על עם ישראל שאתה תהיה קורבן הציבור האחרון שאנחנו נקריב”.

אחד מחברי משפחת גולב: ״הבחור הקדוש דניאל זכה להתקרב לבורא עולם. הוא עשה ברית בן חמש יחד עם אבא שלו. הוא היה הבכור במשפחה. דניאל הוא גיבור, חזק, חסין. הוא רקד על הכתפיים שלי בבר מצווה ושמח שהוא מניח תפילין, הוא נפטר על קידוש השם. הוא נהרג בגלל שהוא יהודי, בגלל שהוא שייך לעם ישראל. מי שירה בדניאל ירה בקב״ה, לכן הוא נקרא קדוש. אין לי ספק שיהיה מליץ יושר לכל מי שעשו לו טובה בחיים ולכל היהודים ברוסיה שעוברים תהליך כזה קשה. הוא הציל נפש של עוד יהודיה. זכותו גדולה מאוד״.

ח”כ קטי שטרית, תושבת בית שמש: ״משפחה יקרה, איבדתם את היקר מכל. שמעתי על הצניעות ועל האדם שהיה. המעשה שקרה היה מבזה אבל דניאל בחר להגן על חברתו והרטיט את לבבות עם ישראל. לאחר המעשה האצילי הזה, מה שאנחנו אומרים לו זה שאנחנו אוהבים אותו. מאחלים למשפחה היקרה שיהיו חזקים״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליבי איתכם משתתף יחד עם כ בית ישראל בכאבכם הגדול
    02/05/2022 08:17
    ת
  1. משפחה יקרה וגיבורה משתתף בצערכם המר ואלוקים ירפא שבורי לב אתם חזקים תמשיכו בשבילו להיות חזקים כמוהו בנפש וברוח כי עם ידראל חי ותחיית המתים תהיה גם תהיה בעתו ובזמנו.