רחפנים יטילו ‘ביצי הפתעה’: כוחות יתרגלו תרחיש לחימה בוואדי ערה

המשטרה וצה"ל יערכו תרגיל שידמה הפרות סדר בערים מעורבות וערביות • הכוחות ידמו לראשונה את סגירתו של ציר 65, לצורך מעבר של כוחות השתלטות ויחידות מיוחדות לטיפול בהפרות סדר • בכיר במשטרה: "הפקנו לקחים מ'שומר החומות'"
חרדים 10
ל' ניסן התשפ"ב / 01.05.2022 10:25

לא רוצים הפתעות כמו ב’שומר החומות’: על רקע המצב הביטחוני, יקיימו המשטרה וצה”ל בשבוע הבא תרגיל רחב היקף, שבמסגרתו צפוי להיסגר לראשונה גם כביש ואדי ערה.

הדרכה אינטרנטית ללא כל עלות: איך להיות מדריכת כלות מבוקשת?

שתדעו: השינויים והחידושים שיהיו השנה בהילולת הרשב”י • הפרטים

לפי דיווח של כתב המשטרה של ‘ישראל היום’, איציק סבן, התרגיל ידמה מתקפת טילים על ישראל מלבנון ומעזה, תוך כדי הסלמה שתחל ביו”ש ותגלוש לתוך תחומי הקו הירוק לכדי הפרות סדר ביישובים מעורבים כמו לוד, רמלה, חיפה וירושלים, וביישובים ערביים כמו סכנין, נצרת, אום אל-פחם והפזורה הבדואית בדרום.

הכוחות ידמו לראשונה את סגירתו של ציר 65, לצורך מעבר של כוחות השתלטות ויחידות מיוחדות לטיפול בהפרות סדר.

מתחילת הרמדאן גייסה המשטרה שש פלוגות מג”ב, והתוכנית היא לגייס שתי פלוגות נוספות בהוראת הדרג המדיני.

קצין בכיר במשטרה אומר: “אנחנו מצויים במצב כוננות בינוני עד גבוה בדגש על כל מה שקשור לביטחון הפנים והפרות סדר, כולל מוכנות לכל מצב של איומים חיצוניים. הניסיון המצטבר והפקת לקחים ממבצע ‘שומר החומות’ הביאו אותנו להצטייד ולבנות מודלים חדשים. בנינו סנסורים מודיעיניים עם צה”ל ושב”כ כדי למנוע מצב שבו נופתע”.

בשנה האחרונה נבנתה במשטרה מפקדה לכל מחוז, המונה כ-500 שוטרים מאומנים. לוחמים הוכשרו לירי כדורי ספוג. עוד יכלול התרגיל הטסת רחפנים שיטילו “ביצי הפתעה” (חומר לפיזור המון), אם הכוחות ייקלעו להפרות סדר קשות.

עוד בתוכנית: תרגול יכולות תצפית שנבנו בשנה האחרונה לכל מפקד, ותרגול פתיחת מחסני חירום והצטיידות של כוחות המילואים.

הקצין הוסיף: “הפעם לא נצטרך לקבל רובים מהצבא. יש לנו אמצעים לתת לכל שוטר שיתגייס”.

לדבריו, גיוס פלוגות מילואים של מג”ב איו”ש “יהווה מכפילי כוח ושובר שוויון בעוצמת התגובה של המשטרה”.

המשטרה וצה”ל יתרגלו מתארים של ליווי שיירות של צה”ל. “תהיה מפת צירים, נדע לשנע בבטחה כל כלי חירום ויהיו כוחות שיגיבו. לא יהיה מצב שבו כלי רכב ינועו בארץ ויסכנו את עצמם”.

במשטרה טוענים כי צה”ל לא מקבל אחריות. “המשטרה היא הפוקדת. צה”ל יפעל במשימות מסייעות למשטרה”.

התרגיל ישתלב במבצע “מסלול בטוח” למיגור הפשיעה ביישובים הערביים, שבמסגרתו מרכזת המשטרה מאמץ מיוחד במאבק בפשיעה ובאלימות ברחוב הערבי.

גורמים במשטרה אמרו כי אחד התרחישים שיושם עליו דגש, קשור בחשש כי נשק המשמש ביום-יום את העבריינים זולג גם לשימושם של גורמי טרור.

עד כה, במסגרת המבצע נתפסו 73 רימוני רסס והלם, 64 אקדחים, 20 כלי נשק מסוג איירסופט, 42 רובים, 24 רובי קרל גוסטב, 18 כוורות זיקוקים, 4 פגזים ופצמ”רים, 12 מטעני חבלה ומעבדה אחת לייצור מטענים והסבת כלי נשק לטובת ירי חי. לצד זאת, נתפסו אלפי פריטי אמל”ח: כדורים מסוגים שונים, מחסניות, אפודים, משקפות וציוד נוסף העלול לשמש את העבריינים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות