יהודים חסמו את כפר המרצחים • דגן: הממשלה מכילה הטרור ביו”ש

עשרות יהודים תושבי השומרון חוסמים את הכניסה לכפר קראוות בני חסן, ממנו יצאו שני המחבלים • יוסי דגן: "על מדינת ישראל להפסיק להזרים כספים לרשות שרוצחת באזרחיה. לגדוע את ראש הנחש - לפרק את הרשות הפלשתינית הטרוריסטית"
חיים טוויל
ל' ניסן התשפ"ב / 30.04.2022 22:25

עשרות יהודים תושבי השומרון חסמו הערב (מוצאי שבת) את הכניסה לכפר קראוות בני חסן, ממנו יצאו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני בעיר אריאל בליל שבת האחרונה.

הדרכה אינטרנטית ללא כל עלות: איך להיות מדריכת כלות מבוקשת?

המפגינים נושאים שלטי מחאה בהם נכתב, בין השאר: “לא להכלת הטרור” ויהודים להתעורר”.

בעקבות ההפגנה חסם צה”ל את הכניסה לכפר.

“לא ניתן לממשלה להכיל את הטרור”, אמר ישי מרזל, ממארגני המחאה בשומרון. “איננו מוכנים לשבת בבית ולחכות לנרצח הבא. אנחנו קוראים לציבור לצאת לרחובות ולא לחכות לרצח הבא ולא לתת לממשלה להכיל את הטרור”.

בהמשך המשטרה פינתה בכוח את ההפגנה, תוך שהיא מאיימת על בעלי הרכבים במתן דו”חות ופתחה את הכביש לתנועת רכבים. תושב אחד נעצר בעת שמחה.

תושבים נוספים הפגינו גם בצומת אריאל הסמוכה למקום הפיגוע, ונתקלו אף הם באלימות משטרתית מצד השוטרים שניסו לפזר את ההפגנה בכוח – לכאורה ללא סיבה חוקית כלשהי.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הגיב הערב על הפיגוע הרצחני באריאל: “כולנו כואבים עם משפחת ההרוג וכל עם ישראל על הפיגוע הנורא בכניסה לעיר הבירה של השומרון. חיים צעירים של גיבור נגדעו רק בשל היותו יהודי, יומיים לפני יום הזכרון ויום העצמאות.

“עם זאת אי אפשר שלא להלין על מדיניות השמירה על מרקם החיים ‘הפלשתיני’ שבאה על חשבון שמירה על חיי תושבי יו”ש. צר לי לומר דברים קשים בשעה זו, אולם צריך לשים את הדברים על השולחן.

“ממשלת ישראל מכילה את פיגועי הטרור ביו”ש בניגוד למה שקורה בשאר חלקי הארץ. כוחות גדולים מופנים להגנה על גדר ההפרדה ומה שנותר בחוץ הוא הגנה על התושבים עצמם. הסרת המחסומים, מאפשרת למחבלים מעבר חופשי. בשנה האחרונה ראינו נסיונות פיגועי ירי רבים בניגוד לשנים קודמות שעד עתה לא גבו חיים”.

דגן הוסיף: “מדינת ישראל צריכה לעבור מהכלה, להגנה והתקפה. הגיע הזמן לשים את אזרחי מדינת ישראל במקום הראשון. דם יהודי לא יכול להיות הפקר. הפיגוע נעשה על ידי ארגון הטרור של ‘הרשות הפלשתינית’ – חללי אל אקצה, ומדינת ישראל ממשיכה לממן את ה’רשות הפלשתינית’ שרוצחת את תושביה.

“הגיע הזמן לגדוע את ראש הנחש. לפרק את ה’רשות הפלסטינית’ הרצחנית. לענות לטרור במכה צבאית ובתשובה אזרחית – תנופת התיישבות אמיתית באריאל ובכל השומרון, לא במילים חלולות וריקות. אלא בעשייה. ממשלת ישראל התעוררי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות