למה רכב יד 2 משתלם יותר?

למרות החוויה וההנאה הראשונית אשר טמונה ברכישה רכב חדש “מהניילונים”, רבים ממחפשי הרכבים, מבינים כי רכישת רכב יד 2 מהווה עסקה כלכלית חכמה ומשתלמת יותר. ראשית כל, כידוע, הערך של הרכב רק הולך ונשחק עם הזמן – ככלל, רכב מאבד מערכו, בין עשרה לעשרים אחוז בכל שנה וככול שהרכב יותר חדש, כך אובדן הערך יהיה
תוכן שיווקי
כ"ח ניסן התשפ"ב / 29.04.2022 13:35

למרות החוויה וההנאה הראשונית אשר טמונה ברכישה רכב חדש “מהניילונים”, רבים ממחפשי הרכבים, מבינים כי רכישת רכב יד 2 מהווה עסקה כלכלית חכמה ומשתלמת יותר.

ראשית כל, כידוע, הערך של הרכב רק הולך ונשחק עם הזמן – ככלל, רכב מאבד מערכו, בין עשרה לעשרים אחוז בכל שנה וככול שהרכב יותר חדש, כך אובדן הערך יהיה משמעותי יותר – ולכן, מדובר בעסקה כלכלית שרמת הכדאיות אותה היא טומנת בה היא נמוכה.

מעבר לכך, היצע רכבים מיד שניה, הינו רחב במיוחד והיצע המחירים הינו אטרקטיבי יותר בהשוואה לזה הטמון ברכישת רכבים חדשים. כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות הטמונים ברכישה של רכב מיד 2 קיימת חשיבות גבוהה לקבל את ההחלטות הנבונות ולבצע את הבחירה בתבונה.

דגשים חשובים ברכישת רכב יד שנייה

אז במידה והגעתם למסקנה כי רכישת רכב מיד שנייה תהיה נכונה יותר בעבורכם, השלב הבא, יהיה לדאוג שהרכב שבו תבחרו, אכן יענה על מלוא הדרישות והציפיות שלכם – וכפי שאתם מתארים, הדרך לרכב שכזה, טומנת בחובה אתגרים מסוימים ולכן, חשוב להגיע למעמד הרכישה כשאתם מוכנים.

לפני שמתחילים בחיפושים:

• מגדירים תקציב – היצע רכבי יד 2 הוא רחב ומגוון וכך גם טווח המחירים. ניתן למצוא רכבים ישנים במחירים אשר יתחילו באלפים בודדים של שקלים והמחירים יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים ויותר.בעת הגדרת התקציב, כדאי לקחת בחשבון גם את ההוצאות הנלוות וההוצאות השוטפות כמו: טסט, טיפולים, ביטוחים ודלק – אחרי שלוקחים בחשבון את כל אותן הוצאות, ניתן להגיע לעיתים למסקנה, ששווה להשקיע קצת יותר בהוצאה הראשונית עבור רכישת הרכב, על מנת להפחית בהוצאות השוטפות.

• הבנת הצרכים והדרישות – בשלב הבא, כדאי להגדיר את הדרישות שלכם מאותו הרכב: מה קטגוריית הרכבים הרלוונטית עבורכם (רכב משפחתי, סופר מיני, שטח וכיוצא בזה). האם הרכב מיועד בעיקר לנסיעות עירוניות קצרות או גם לנסיעות בינעירוניות ארוכות יותר? האם יש לכם דרישות שנוגעות לנראות הרכב? לביצועים שלו? האם יש לכם העדפה ליצרנית רכב מסוימת? או אולי לדגם מסוים? וכיוצא בזה. ככל שתבינו בצורה מעמיקה יותר את הצרכים שלכם, כך יעלו הסיכויים למציאת רכב אשר בכוחו לענות על כולם.

התחלת החיפושים

בהתבסס על הגדרת התקציב, הדרישות והצרכים, תוכלו למקד בשלב הבא את החיפושים ברכבים הרלוונטיים בעבורכם.

כיום, יש לא מעט פלטפורמות לחיפוש רכבים מיד שנייה ובין היתר: לוחות אינטרנטיים, רשתות חברתיות וכמובן, מודעות על גבי מכוניות. בנוסף, כדאי לשאול בני משפחה או מכרים אם הם שמעו על מישהו שמוכר רכב אשר יכול לענות על מה שאתם מחפשים.

אם אתם מבקשים לקצר לעצמכם תהליכים ומוותרים על כל הפעולות בהן תאלצו לנקוט בעת רכישת רכב ממוכרים פרטיים, תמיד תוכלו לפנות לחברות ליסינג או לסוכנויות רכב אשר מציעות רכבי יד שניה ולבצע את הרכישה דרכן – כמובן, שאם יש ברשותכם רכב, כדאי גם לשקול את האפשרות של עסקת טרייד אין.

שלב קבלת ההחלטות

בכדי שתוכלו לבצע את הבחירה האופטימאלית ולמעשה, ליהנות מרכב יד שניה אשר ישרת אתכם נאמנה, ההמלצה היא לשים דגש על הפרמטרים הבאים:

• שחיקה – בעת בחירת הרכב, כדאי לשים דגש על נושא השחיקה במחיר, כאשר, ישנם רכבים אשר השחיקה השנתית בערכם תהיה גבוהה מאחרים, כאשר, מידת השחיקה תלויה בלא מעט פרמטרים כמו מצב השוק.

• בטיחות – בהליך רכישת רכב מיד שניה, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על אמינות ובטיחות הרכב. כדאי להתמקד במצב הרכב, במערכות הבטיחות אשר מותקנות בו, במבחני בטיחות אשר בוצעו על ידי היצרן ועוד..

• ביצוע בדיקות – חשוב לא לשכוח לשאול את השאלות הנכונות ולבצע את כל הבדיקות אשר יכולות להעיד על מצב הרכב: יש לבדוק מתי הרכב עבר את הטיפול האחרון, מהו הקילומטראז’ של הרכב, מתי הוחלפו חלקים ועוד. חשוב לבקש ולראות את ספר הטיפולים. יש לבצע בדיקה מקיפה גם לגבי הבעלויות של הרכב. כמובן, שחשוב לא לוותר על בדיקה של הרכב במקום אמין.

כאמור, רכישת רכב מיד שנייה יכולה להיות עסקה משתלמת וחכמה, יחד עם זאת, בכדי ליהנות מכל התועלות שלה, חשוב להבין את מלוא הדרישות והצרכים, להשקיע בחיפושים ולקבל החלטות מושכלות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות