אישום: שני צעירים מאום אל-פחם ידעו על הפיגוע בחדרה – ולא מנעו

על פי האישומים, לחסן מחאג'נה ומוחמד גסאן מחאג'נה היכרות רבת שנים עם איימן אגבאריה, אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה • השניים היו מודעים לתכנון ולהכנות לקראת הפיגוע • מואשמים באי מניעת מעשה טרור וניסיון לפעולה בנשק למטרות טרור
חיים טוויל
כ"ח ניסן התשפ"ב / 29.04.2022 11:41

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד חסן מחאג’נה, בן 18 מאום אל פחם, בגין אי מניעת מעשה טרור, עבירות בנשק וניסיון לפעולה בנשק למטרות טרור, וזאת בעקבות הפיגוע שהתרחש בחדרה בחודש מרץ האחרון.

בנוסף הגישה פרקליטות חיפה כתב אישום לבית המשפט השלום בחדרה נגד מוחמד גסאן מחאג’נה, בן 26 מאום אלפחם, בגין אי מניעת מעשה טרור.

על פי כתבי האישום שהגישה עו”ד רונית גרניק סופר, שני הנאשמים ואיימן אגבאריה אשר ביצע את הפיגוע בחדרה, מכירים מזה שנים ויש בניהם היכרות.

במהלך השנתיים שקדמו לפיגוע נהגו איימן ואבראהים, אשר תמכו מזה מספר שנים בארגון דאע”ש והזדהו עם פעילותו, ערכיו ומטרותיו, להיפגש בביתו של איימן, ביחד עם אחרים ובהם הנאשם מוחמד גסאן.

במהלך המפגשים הרבו איימן ואבראהים לשוחח אודות צדקת דרכו של ארגון דאע”ש, תוך צפייה בחדשות ובעדכונים, וכן הציגו בפני הנוכחים סרטונים המתעדים את הפעילות הצבאית של הארגון, לרבות אירועי טרור והרג אזרחים. בחלק מהמפגשים, אסף איימן את הטלפונים הסלולריים מהנוכחים והרחיקם, וכן פתח את ברז המים בעת שיחתם, זאת מחשש להאזנה ופיקוח מצד גורמי הביטחון.

במהלך חודש פברואר 2022, פנו הנאשם מוחמד ג’סאן וכן איימן מספר פעמים לנאשם חסן וביקשו כי ישיג עבורם שתי קופסאות של כדורי תחמושת לאקדח. לאחר מספר בקשות, הנאשם חסן נעתר, שוחח עם חברו מ’ ותיווך בעסקה לרכישת 60 כדורי תחמושת לאקדח, אותם  מסר לאיימן.

איימן פנה לנאשם פעם נוספת ושאל באם יוכל להשיג עבורו נשק מסוג רובה, והנאשם חסן סרב.

על רקע תמיכתם הגוברת בארגון דאע”ש, תכננו איימן ואבראהים לבצע ביחד פיגוע ירי בשם דאע”ש.

בחודש מרץ ניגש הנאשם מוחמד ג’סאן אל הנאשם חסן, וביקש לשוחח עימו ביחידות. במהלך השיחה אמר הנאשם מוחמד ג’סאן לנאשם חסן שיתרחק מאיימן מאחר שאיימן מוכן לבצע פיגוע בזמן הקרוב וכל מה שחסר לו הוא כלי נשק. חרף מודעות הנאשמים לכך שאיימן מתכנן לבצע פיגוע ירי, הנאשמים לא נקטו בפעולה כדי למנוע את ביצוע הפיגוע ואת ההכנות לקראת ביצועו.

בתאריך 27.3.22 הגיעו שני המחבלים איימן ואבראהים לחדרה, כשהם מצויידים בשני אקדחים ותחמושת רבה. משהבחינו בלוחמי מג”ב, הם יצאו מהרכב וירו מספר רב של כדורים. כתוצאה מהירי, נגרם מותם של לוחמי משמר הגבול יזן פלאח ושיראל אבוקרט הי”ד.

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות