“טיפול מפנק”: נתניהו יקרא להצביע מחל או עבור שיקלי

הסקרים הפנימיים אומדים את כוחו של עמיחי שיקלי בשני מנדטים לערך • נתניהו ילהק לו דמויות חדשות וינסה להעביר אותו את אחוז החסימה על חשבון בנט וסער • מה שמשותף לכל מתנדנדי הקואליציה מווליד טאהא או ניר אורבך, מאזן גנאים או אביר קארה? וכיצד תתנהל עידית סילמן?
חרדים 10
כ"ח ניסן התשפ"ב / 29.04.2022 10:11

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, מספר הבוקר (שישי) בטורו השבועי בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ כי הליכוד ובנימין נתניהו יעניקו “טיפול מפנק” למפלגתו של עמיחי שיקלי –  זו שעשויה לקום לקראת הבחירות הבאות.

“לגבי שיקלי, הוא יזכה מהליכוד לטיפול המפנק שזכה לו סמוטריץ’ בבחירות האחרונות: הסקרים הפנימיים אומדים את כוחו בשני מנדטים לערך. נתניהו ילהק לו דמויות חדשות, יקרא להצביע מחל או שיקלי, ובסיוע הדחיפה הזו ינסה להעביר אותו את אחוז החסימה, על חשבון סער ובנט כמובן”, כותב סגל.

סגל מספר עוד, כי  עידית סילמן מתכוונת לא לתמוך בהצבעות על נושאים שחשובים לקואליציה.

“בכירי הליכוד, שרוצים להימנע מהכרזה גם עליה כפורשת, ידריכו אותה איך להלך בשטח ההפקר החוקי: מצד אחד לקצר את ימי הקואליציה, מצד אחר לא לחצות את הגבול.

“אחד הכיוונים שהיא שוקלת הוא להסכים לתמוך בהצבעות רק בתנאי שיקדם להן דיון של עשרות שעות. כך, בצנרת העמוסה של הקואליציה ייתקעו כל החוקים שחשובים לגנץ, ליברמן וחבריהם. ההיגיון: אם יגלו שאין אפשרות לקדם את מה שיקר להם, יאבד בעיניהם הטעם לקיום הקואליציה”.

סגל מוסיף וכותב בטורו על מה שמשותף לכל מתנדנדי הקואליציה: “דבר אחד משותף לכל מתנדנדי הקואליציה, ווליד טאהא או ניר אורבך, מאזן גנאים או אביר קארה. הם כולם מה שקרוי בחו”ל קומיוטרים, יוממים בעברית: עובדים במקום אחד, גרים במקום אחר.

“החברים של טאהא בכפר־קאסם לא מבינים מה הוא עושה יחד עם גנרלים ישראלים ששולחים מטוסים להפציץ מוצבים בעזה או לוחמים לחסל מחבלים בג’נין. השכנים של ניר אורבך ממלאים את המרפסות בשלטים נגד הקואליציה שבה הוא חבר. הנחת העבודה היא שמישהו מהנ”ל יישבר בחודשים הקרובים.

“בנט מקווה שניהול חכם בראשית כנס הקיץ, לרבות דחיית חקיקה פרובוקטיבית לא חיונית, ימנע קריסה מהירה וייצור דינמיקה הפוכה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות