רב בלש: סוכן התחפש לחרדי והוביל למעצר תוקפי חרדים ביפו

אליעזר היון
|
ו' אלול התשע"ד / 01.09.2014 00:31
במשטרת יפו החליטו להילחם בגל תקיפות החרדים מצד ערבים והפעילו בלש שהתחפש לחרדי – והוביל את המשטרה ללכידת התוקפים • כתב אישום כנגד המעורבים בפרשה יוגש בימים הקרובים

למה השתמשה המשטרה בפיתיון בצורת חרדי ברחובות יפו? והאם הפיתיון אכן ‘נתפס’ על ידי הטורפים? באתר וואלה דווח היום [ראשון] על חשיפת קבוצה של ערבים ישראלים שנהגו לתקוף צעירים חרדיים ברחובות יפו, באמצעות בלש שהתחפש לחרדי ומשך אליו את התוקפים.

תחילתה של הפרשה

תלמיד ישיבה המכונה ע. הלך ברחובות יפו בדרכו אל האזכרה של סבו בבית הכנסת המקומי. בתוך הצעידה הבחין ע. בשני נערים על אופניים. השנים חלפו על פניו, חטפו את הכובע שעל ראשו והמשיכו בנסיעה. כשדרש מהם את הכובע בחזרה ענו לו: “תלך מפה”. ע. משחזר: “אחד אמר לי ‘תלך מפה’. הוא אחז בשרשרת ברזל והניף אותה לעברי. שאלתי אותו למה לקח את הכובע, מה עשיתי לכם? ואז השני בעט בי”.

אלא שהשנים לא ידעו כי הם מצולמים במצלמות אבטחה שפעלו במקום, בהם הם נראים תוקפים את הנער, נמלטים מן המקום ומשליכים את הכובע באתר בנייה נטוש. אגב, הנער שקיבל את הכובע לאחר מספר ימים מהמשטרה אמר כי “הוא לא האמין שהוא עוד יראה את המגבעת שלו בחזרה”.

הנערים על פי החשד המשיכו לאזור בו מצוי בית כנסת נוסף וניסו לגנוב שוב כובע מאחד המתפללים שניסה להיכנס לבית הכנסת.

הבלש א. הצדיק

מאחר שהארועים נשאו אופי סדרתי החליטו במשטרת יפו לתת לחקירה עדיפות עליונה והפעילו בלש שהתחזה לאדם חרדי כדי לשמש ‘פתיון’ לתוקפים.

הבלש א. מספר: “הבחנתי בחבורת נערים אשר מתקרבים לעברי כשהלכתי ברחוב ירושלים. הם קיללו ואחד ירק לעברי”. הבלש הזעיק את חבריו ובמהלך החקירה התברר כי חלק מהעצורים הינם התוקפים בשני הארועים הקודמים.

בסך הכל נעצרו שישה חשודים, שלשה מהם הודו במעשים המיוחסים להם ובימים הקרובים יוגש נגדם תב אישום בגין עבירות של תקיפה וגניבה ממניע גזעני ופשע שנאה על רקע לאומני.