עצוב: ראה”מ חובש הכיפה בחר להתעלם מהקב”ה ביום השואה

דוד ליבוביץ
|
כ"ז ניסן התשפ"ב / 27.04.2022 23:00
ראש הממשלה נפתלי בנט נאם בעצרת הממלכתית לזכרון השואה ובחר שלא להזכיר את הקב”ה בנאומו • גם ציטוטים מהמקורות נעדרו לחלוטין מהנאום • העיתונאי שמעון ריקלין: ראש ממשלה ראשון עם כיפה, ודווקא הוא לא מזכיר שם ה׳? ככה נראה מי שנטש את דרכו”

בעצרת הממלכתית שנערכה הערב [רביעי] בכיכר גטו ורשה ביד ושם נאם ראש הממשלה נפתלי בנט, אך באופן מפתיע בחר שלא להזכיר בנאומו כל ציטוט או פסוק מן המקורות כמו גם את שמו של הקדוש ברוך הוא.

הנאום של ראש הממשלה הדתי שבחר להתעלם ממורשתו, ספג  ביקורת חריפה כמו זו של העיתונאי שמעון ריקלין: “‏אולי גודל הטרגדיה, גודל האכזבה, וגם גודל השקר והזיוף, טמון בנאומו הערב של בנט עם תחילת יום השואה. ראש ממשלה ראשון עם כיפה, ודווקא הוא לא מזכיר שם ה׳, ולא פסוק אחד מהתנך או מהמקורות.

“גם נתניהו הזכיר וגם הרצוג בטקסים אחרים. אבל בנט לא. ככה נראה מי שנטש את דרכו”.

בין דבריו אמר בנט: “אפילו בימים האפלים ביותר בהיסטוריה היהודית, בתוך תופת ההשמדה, השמאל והימין לא השכילו לשתף פעולה. כל קבוצה נלחמה לבדה מול הגרמנים. אסור, לאפשר לאותו גן מסוכן של פלגנות, לפרק את ישראל מבפנים”.

ברמז להשוואתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בין המלחמה המתרחשת  בארצו לאירועי השואה הדגיש בנט כי, “השואה היא אירוע חסר תקדים בהיסטוריה האנושית. אני טורח לומר זאת כי ככל שהשנים נוקפות, יש יותר שיח בעולם שמשווה אירועים קשים אחרים לשואה.

“אבל לא, גם המלחמות הקשות ביותר בימינו אינן השואה ולא דומות לשואה. שום אירוע בהיסטוריה, אכזרי ככל שהיה, אינו משתווה להשמדת יהודי אירופה על ידי הנאצים ועוזריהם”.