דרישה של ירדן או של עבאס? ערעור על שליטת ישראל בהר הבית

ירדן העבירה מסמך דרישות לארה"ב: להסיר מישראל את השליטה בהר הבית • סמוטריץ' טוען שמדובר בדרישה של יו"ר רע"מ: "הבשורות הטובות הן שימיה של ממשלת השמאל הרעה הזו ספורים" • בן גביר: "קורא לבנט להפסיק את הזרמת המים לירדן"
חרדים 10
כ"ו ניסן התשפ"ב / 27.04.2022 19:07

ירדן הגישה לארצות הברית, בלא לתת לזה פרסום, מסמך שבו מציגה מנהלת הווקף בירדן שורה ארוכה של תביעות מפליגות לגבי ההסדרים סביב מסגד אל-אקצא. כך חושף היום (רביעי) אהוד יערי בחדשות 12.

לפי הדיווח, התביעה המרכזית היא לחדש את מה שהם מכנים “הסטטוס-קוו ההיסטורי”, שלטענתם מחייב העברת האחריות על הר הבית, לרבות בתחום הביטחוני, ובאשר לביקורי לא-מוסלמים, לידי הווקף.

עוד נכתב במסמך כי “אין להציב כוחות חמושים ברחבת אל-אקצא (קרי: המשטרה) ויש להשאיר את האחריות הביטחונית לווקף”.

הירדנים דורשים כי “הווקף לבדו יחזיק בסמכות לארגן את הכניסות למסגד של לא-מוסלמים, לרבות הקפדה על לבושם, מניעת הכנסת עזרי תפילה ועוד. הווקף לבדו יקבע את מסלולי הביקורים ואת משך הזמן שלהם, כמו גם את גודל הקבוצה – לא יותר מחמישה אנשים, ואת מסלול הסיור – 150 מטרים לכל כיוון”.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר בתגובה למסמך הדרישות הירדני: “מנסור עבאס נוסע לירדן ומיד לאחר מכן הירדנים מגישים מסמך דרישות הזוי לאמריקאים בנושא הר הבית. לא מדובר על מסמך דרישות ירדני אלא על מסמך דרישות של מנסור עבאס לממשלת ישראל ובנט מבין זאת היטב”.

לדברי סמוטריץ’, “המשך קיום הממשלה תלוי כרגיל בגחמותיו המסוכנות של מנסור עבאס. כל יום שהממשלה הזו קיימת מהווה סכנה למדינת ישראל. הבשורות הטובות הן שימיה של ממשלת השמאל הרעה הזו ספורים”.

יו”ר עוצמה יהודית ח”כ איתמר בן גביר אומר בתגובה כי “מדובר במסמך משפיל וחמור מאין כמותו. עצם הדרישה של ירדן מארה”ב מוכיחה עד כמה נפגעה המשילות של מדינת ישראל”.

לדברי ח”כ בן גביר: “ממשלת הרפיסות בראשות בנט וחבריו בר לב ולפיד הכושלים מובילים את המדינה לאבדון. במקום להתרפס בפני מלך ירדן, יש לנקוט באמצעים נגד הירדנים, אני קורא לממשלת ישראל ולרה”מ נפתלי בנט להורות קודם להחזיר את אנשי הוואקף הירדני למדינתם ובנוסף להפסיק את הזרמת המים לירדן”.

ח”כ בן גביר הוסיף: “רק במדינה שאיננה מדינה עצמאית, מקבלים מסמך כזה ולא קוראים לשגריר לשיחת הבהרה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכותל
    29/04/2022 14:35
    יהודה
  1. רק בן גביר

  2. יהודי בעל בית בישראל
    08/05/2022 20:23
    יהודי ישראלי
  3. ממשלת ישראל צריכה להגיד לביידן ולעבדאלל שילכו לחפש מי שינענע אותם