פוטין במופע נקמה: זו המכה הקשה שהנחית על שתי מדינות באירופה

חודשיים למלחמה, והסוף עדיין אינו נראה באופק • רוסיה הודיעה לראשונה, בצעד שעלול להחריף את העימות שלה עם אירופה, על עצרת אספקת הגז הטבעי לפולין • בקרמלין נפגש מזכ"ל האו"ם עם ולדימיר פוטין
חיים טוויל
כ"ו ניסן התשפ"ב / 26.04.2022 22:24

רוסיה הודיעה לראשונה על עצירת אספקת הגז הטבעי שלה לפולין ולבולגריה, בעקבות תמיכתן באוקראינה. מדובר במהלך משמעותי שעשוי להגביר את המתיחות בין רוסיה ובין האיחוד האירופי.

הממשל בוורשה דיווח היום (שלישי) על עצירת הגז, והצהירה כי חרף התלות שלה בו היא ערוכה לכך.

באתר ynet דווח כי שרת האקלים של פולין הודיעה כי בכוונת הממשל לעתור לבתי המשפט כנגד המהלך, שלדבריהם הוא מפר חוזה מול ארצם.

שר החוץ הרוסי לברוב הזהיר היום מאפשרות של “מלחמת עולם שלישית” כלשונו ו”עימות גרעיני”. הוא טען כי העברת כלי נשק לאוקראינה מצד נאט”ו בכוחה “לשפוך שמן למדורה”.

למעלה מחודשיים חלפו מאז שהחלה המלחמה, וסופה עדיין אינו נראה באופק. לפני שבועות אחדים הכריזה רוסיה על החלת “שלב שני” וחדש ב”מבצע המיוחד”, במסגרתו מתנקזים הכוחות הצבאים במזרח המדינה, בחבל דונבאס.

היום נפגש נשיא רוסיה פוטין עם מזכ”ל האו”ם. כמו בפגישתו עם מקרון, גם הפעם ישב פוטין במרחק גדול מאורחו, ושולחן ערוך ועגול הפריד ביניהם.

השניים דיברו על המתחולל במריופול, עיר הנמל שלדברי רוסיה נכבשה, מלבד באזור מפעל הפלדה שבה, בה מתבצרים אלפי אוקראינים. פוטין כינה את מותם של רבים בעיר .”טרגי”, ואמר כי המשא ומתן מול קייב נמשך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות