“בא הנוכל, שולח לפה עוד נוכל”: כשח”כ פינדרוס ירה חיצים בבנט

עוד מ'פניני' הדיון הסוער בוועדת הכנסת • "שקר שנאתי ואתעבה", פתח ח"כ פינדרוס את דבריו, ומיהר לתקוף את בנט: "נוכל שרימה את עם ישראל, רימה את הבוחרים שלו" • על ח"כ שיקלי אמר: "הוא האדם הישר פה, הוא גיבור ישראל"
יוני גרין
כ"ה ניסן התשפ"ב / 25.04.2022 22:23

במהלך הדיון בוועדת הכנסת על הפרשתו של ח”כ עמיחי שיקלי מ’ימינה’ תקף גם ח”כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה את ראש הממשלה נפתלי בנט.

הפסוק אומר “שקר שנאתי ואתעבה”, ואני, את האמת, לא יודע אם לצחוק או לבכות.

“אנחנו פה בתיאטרון אבסורד מטורף. כשאני שאלתי על עניין השיהוי ענה מתן כהנא שהמקרה היה בחוק האזרחות. אני צובט את עצמי. חוק האזרחות היה לפני כתשעה חודשים? שמונה חודשים? זה המקרה עליו הצביע? ניסיתי להיזכר בשבועיים האחרונים של המליאה, שיקלי אפילו לא הצביע איתנו. כלומר, בחודש וחצי האחרון לא קרה כלום!

אני מתחילת הדיון מחכה לטיעון אחד של משהו שקרה ב-30 ימים האחרונים. מה קרה? מה המקרה הנוראי שקרה? אלא שאנחנו בתיאטרון של הצגה. מגיע נוכל, שרימה את עם ישראל, רימה את הבוחרים שלו, בצורה הכי ברורה, ומי שרוצה אני יכול להביא לו אחר כך את הספר. יש פה 40 השקרים השונים שלו, ויש עוד כמה”.

40? – שואל אחד מחברי הכנסת.

“הראשונים” – השיב לו פינדרוס. “הליבתיים”.

“בא הנוכל הזה, שולח לפה עוד נוכל ומבקש להכריז על מישהו שהיה אמור להיות מוכרז כגיבור ישראל, הוא צריך לקבל פרס ישראל, מי ששמע אותו הוא החלק הרציני ביותר שהיה פה בכל הדיון הזה. אדם עומד מאחורי המצע, ההצהרות, הדברים של המפלגה, והוא הפורש? הוא הקלנתריזם?? הוא זה שעשה עסקה כמו אברשה שעל זה נולד החוק? בן אדם גנב את הבוחרים שלו, רימה אותו, ועל שיקלי אתם הולכים להכריז כפורש?”

“אנחנו בתיאטרון. בנט מנסה להחזיק את הממשלה שלו כי חמישים אחוז אצלו מנהלים מו”מ איך לצאת מהממשלה שלו, מהמספר 2 שלו ועד 6, 7, 8, כולם שם מנהלים משא ומתן, כל אחד בדרכו”.

מה בער לעשות את זה לפני פתיחת המליאה? – התקשה פינדרוס להבין, שהרי הכנסת חוזרת מהפגרה בעוד כשבועיים.

“אתם משתמשים בציניות באדם ישר. תתמודדו מול הסגן שר שלכם שמנהל כל הזמן משא ומתן, או שרת הפנים שלכם. מה אתם רוצים מגיבור ישראל??

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות