עמיחי שיקלי בקרב על חייו הפוליטיים: ‘אין לך אלוקים נפתלי בנט’

חבר הכנסת מ'ימינה' פתח במתקפה אישית צולבת על ראש הממשלה. "רימית אותי", זעק, והכריז כי "אין לו אלוקים" • שיקלי כינה את מהלכיו של ראש הממשלה "מחזה אימים של הפרה סיטונאית גורפת ובוטה" - וסיפר על ההודעה ששיגר לבנט לאחר שנוגע לו על מגעים להקמת הממשלה
יוני גרין
כ"ד ניסן התשפ"ב / 25.04.2022 17:57

סערה של ממש התרחשה היום (שני) בוועדת הכנסת שדנה בעתידו הפוליטי של ח”כ שיקלי תוך ניסיון להדיחו ממפלגת ‘ימינה’.

כשהוא נסער, נשא שיקלי דברים חריפים ותקף את ראש הממשלה נפתלי בנט. “הדיון העובדתי לא הגיע לידי מיצוי ואני מוחה על סתימת פיו של עורך הדין שלי”, פתח ואמר.

“אני מביע מחאה על קיום הדיון בפגרה ולמחרת חג הפסח. יש פה בעיה ברמת ההגינות כלפי חברי הכנסת שרצו להשתתף בדיון. בפרשת מטות נכתב, ‘לא יחל את דברו, ככל היוצא מפיו יעשה’. זה ציווי למנהיגי ציבור”.

בשלב הזה עבר לתקוף את הממשלה ואת העומד בראשה. “בשלטון מלוכני יש אזרח אחד, בדמוקרטיה האזרחות היא נחלת הכלל”, אמר שיקלי. בבסיסו ניתן לפרט להשפיע על הכלל. הדרך באמצעות ממשל של נציגים בבחירת נציגיו באמונה שאלו יפעלו בהתאם להצהרותיהם והתחייבויותיהם כפי שהוצגו לציבור טרם ההצבעה. החוזה בין העם לנבחרים הוא עמוד התווך בין האזרח לנבחריו.

“נפתלי בנט ואילת שקד פגעו פגיעה קשה ששנים ייקח לתקן. אכן הפוליטיקה היא זירה פרגמטית. אולם מחזה אימים של הפרה כה בוטה של כל ההתחייבויות של מפלגת ימינה לאזרחים, היא חסרת תקדים שדגלים שחורים מתנוססים מעליה. תאוות שלטון כבוד ושררה. עולם הפוך ראיתי.

בשונה מהעבר, רבים מחברי הסיעה מתנגדים למהלך. אלון דוידי, שי מימון עידית סילמן ועוד, מתנגדים למהלכים של ימינה”.

שיקלי סיפר: “לפני שנה כתבתי לנפתלי בנט, שלנגד עיני נצח ישראל לא ישקר. כדי להסביר את הפניית העורף לבוחר, הבאתי לדיון 100 ציטוטים של בחירי ימינה לציבור בה הם התחייבו להקים ממשלת ימין”.

שיקלי הקריא ציטוטים רבים מהבטחות בכירי סיעת ימינה ערב הבחירות להקים ממשלת ימין. “אני גאה לעמוד כאן מול הבטחות שווא של נפתלי בנט”, כך שיקלי. את דבריו חתם בהכרזה: “אין לך אלוקים, נפתלי בנט”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות