לשכת בנט: אלה ההוצאות של הבית ברעננה • הליכוד: בנט משקר

בלשכת ראש הממשלה מגיבים על הדיווח של איילה חסון וטוענים: הוצאות ביתו של בנט ברעננה נמוכות משמעותית מאלה שהיו בבלפור • הליכוד: "הוצאות הטייק-אווי של משפחת נתניהו היו עשירית משל משפחת בנט" • איילה חסון: בתוך הררי המילים לשכת בנט מאשרת את הפרסום שלי
אריה ריבקינד
כ"ג ניסן התשפ"ב / 24.04.2022 17:59

בלשכת ראש הממשלה התייחסו אחר הצהרים (ראשון)  לפרסום של איילה חסון בחדשות 13 על הוצאותיה של משפחת בנט, על סך עשרות אלפי שקלים בכל חודש מקופת המדינה.

“מכיוון שאין לנו מה להסתיר ואנו חייבים דין וחשבון לציבור בלבד, להלן העובדות המלאות:

1. בבית משפחת בנט לא מועסקות כלל מבשלות. לכן, נעשה שימוש בשירותי אוכל חיצוניים עבור משפחת בנט (המונה 6 נפשות) בצורה מסודרת ובהתאם לכל הכללים. עלות ההוצאות פחותה באופן משמעותי מאשר העסקת מבשלת במעון, וכן ביחס להוצאות המזון של ראש הממשלה הקודם ומשפחתו.

2. בבית ראש הממשלה ניתן להעסיק 8 בעלי תפקידים במשרות שונות ובעלות כוללת של 102,000 ש”ח בחודש. צוות זה נוצל במלואו במשך רוב שנות כהונתו של רה”מ הקודם, לעומת ראש הממשלה בנט – אשר בביתו מועסקים שלושה בעלי תפקידים בלבד בעלות כוללת של 48,000 ש”ח בחודש.

3. סך ההוצאות החודשי במעונות ראש הממשלה בבלפור ובקיסריה בימי ראש הממשלה הקודם עמד על 262,100 ש”ח, לעומת 87,700 ש”ח כיום”.

עוד הוסיפו: “יובהר, טרם פירוט ההוצאות – עבור אירוח אירועים רשמיים בבלפור הוקצה תקציב נפרד, והוא אינו קשור לסכומים אלו. כלומר – הטענה כי בבלפור התקיימו פגישות עבודה ואירועים רשמיים, אינה שייכת לעניין ההוצאות”.

לשכת ראש הממשלה פרסמה גם השוואה של ההוצאות המלאות בתקופת נתניהו ובתקופת בנט.

לטענתה, בבתי ראש הממשלה בתקופת נתניהו עמד שכר הצוות על 102 אלף שקלים, הוצאות תחזוקה וניקיון עלו 141,800 שקלים ועל הזמנת והכנת מזון שולמו 37,300 שקלים.

עוד נטען כי בבית ראש הממשלה ברעננה שכר הצוות עומד על 48 אלף שקלים, על תחזוקה וניקיון משלמים 15,000 שקלים ועל הזמנת והכנת מזון 24,700 שקלים.

“בכל אחד מן הפרמטרים – ההוצאות בבית רה”מ ברעננה נמוכות משמעותית בהשוואה לקודמו. בחישוב שנתי מדובר בחיסכון בהיקף של 2,092,800 ש”ח לאוצר המדינה”, אמרו בלשכת בנט.

עוד נמסרה השוואה על הוצאות נוספות במעונות ראש הממשלה ונטען כי בתקופת נתניהו עלה ניקיון מיקור חוץ סכום של 865,500 שקלים, הוצאות פרחים עלו כ-38 אלף שקלים, חשמל 171 אלף שקלים, גינון 106 אלף שקלים ומים 81 אלף שקלים. סך הכל הוצאות בשנה של 1,261,500 שקלים.

מנגד, טוענים בסביבת בנט כי ברעננה הוצאות ניקיון עולות 170 אלף שקלים, לא שולם שקל על פרחים, הוצאות החשמל עומדות על 42 אלף שקלים, גינון 48 שקלים ומים 12,000 שקלים. סך כל ההוצאות השנתי עומד על פי הערכה זו בכ-272 שקלים שקלים.

בלשכה אומרים כי מקור הנתונים הוא במשרד ראש הממשלה, חישוב בממוצע שנתי לשנים 2019-2020 למול ממוצע חודשי מאז תחילת כהונת בנט.

מהליכוד נמסר בתגובה להודעת בנט:

“כרגיל בנט משקר והתקשורת מחפה. בנט משפץ את ביתו הפרטי ברעננה על חשבון הציבור בסכום אסטרונומי של 50 מיליון שקלים, ללא אישור ובניגוד לחוק. החוק קובע שהמעון הרשמי של ראש הממשלה יהיה בירושלים ולא ברעננה.

“בניגוד למעון הרשמי בירושלים, המעון הפרטי של בנט לא משמש לאירוחים רשמיים כלשהם – כך שכל ההוצאות על מזון הן רק לענייניו האישיים.

“כזכור נפתחה חקירה מופרכת על טייק-אווי למעון בבלפור בסך של 175,000 ש”ח לחמש וחצי שנים. השופט קבע שהרוב הגדול של סכום זה הוצא על אירוחים רשמיים. כלומר, בניגוד להודעת בנט, הוצאות הטייק-אווי הפרטיות של משפחת נתניהו לא עלו על 1,300 שקלים בחודש – עשירית (!) מההוצאות על טייק-אווי של משפחת בנט.

“כמובן שבנט, שעיכב במכוון את שיפוץ המעון הרשמי בבלפור, לא יועמד לדין על הבזבוז שלו והתקשורת תמשיך לאתרג אותו במקום לבצע את מלאכתה ולבקר את השלטון”.

אשת התקשורת איילה חסון הגיבה: “טוב, אז בתוך הררי המילים לשכת בנט מאשרת את הפרסום שלי על הסכומים שהוצאו על הזמנת והכנת מזון (טייק אווי וקניות). הם טוענים שהם חוסכים כסף למדינה בגלל שאין מבשלת. חשבתי שהם ענו לבג”ץ שמדובר בבית פרטי, חשבתי שבאו לשנות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות