כוכבי חילל שבת בסעודה עם חיילים – והתנצל: “טעיתי”

חיים טוויל
|
כ"ג ניסן התשפ"ב / 24.04.2022 11:02
דובר צה”ל הכניס מצלמות של כלי התקשורת לתוך סעודת שבת שנערכה עם הרמטכ”ל וחיילים, חלקם דתיים, במחנה עופר – וכוכבי מסר הצהרה לתקשורת • היום כוכבי הביע את התנצלותו בפני מפקדי וחיילי הגדוד • לשכתו: “טעינו ששיחת הרמטכ”ל צולמה ושודרה לאחר כניסת השבת”

הרמטכ”ל אביב כוכבי הביע את התנצלותו על חילול השבת, במהלך שיחה שקיים עם חיילי גדוד 636 – ששודרה בשידור חי ממחנה עופר,  לאחר כניסת השבת.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

לפני כשבועיים, בעיצומו של גל הטרור, מסר כוכבי הצהרה לתקשורת בזמן סעודת השבת עם חיילים, חלקם דתיים.

הרמטכ”ל לקח אחריות על המעשה, המנוגד לפקודות, ואף התנצל בפני חיילי ומפקדי גדוד 636 בפניהם הופיע, אל מול מצלמות כלי תקשורת שזומנו מראש.

כוכבי התנצל בעצמו, כמי שהוביל את האירוע.

מלשכתו כתבו לארגון ‘תורת לחימה’: “טעינו בכך ששיחת הרמטכ”ל צולמה ושודרה לאחר כניסת השבת. הרמטכ”ל הביע את התנצלותו בפני מפקדי וחיילי הגדוד.”

צחי דבוש, הכתב לענייני צבא של גלי צה”ל לשעבר, צייץ אז: “באיזה קטע משדרים מסיבת עיתונאים בשידור חי מתוך חדר אוכל צבאי אחרי כניסת השבת כשחיילים דתיים הם חלק מהשיח עם הרמטכ”ל? אירוע הזוי שגם מנוגד לפקודות הצבא”.

העיתונאי עמית סגל צייץ לאחר השבת בטוויטר: “מה היה דחוף לדו״צ ולרמטכ״ל כוכבי לצלם ארוחת שבת של לוחמים (כולל צילום לוחמים דתיים) ונאום רמטכ״ל (מחדר אוכל) בליל שבת? זה מבצעי? למען ביטחון ישראל?”

חבר הכנסת משה ארבל מש”ס שיגר שאילתא לשר הבטחון בני גנץ על שידור הצהרת הרמטכ”ל בשידור חי בארוחת ליל שבת עם לוחמים, במחנה עופר.

ארבל שאל: “מדוע הוחלט לשדר במהלך שבת את הצהרת הרמטכ”ל? האם שר הביטחון העיר לרמטכ”ל על כך?”

הח”כ הוסיף ושאל: “האם לחיילים ניתנה הזכות שלא להשתתף באירוע ולא להיות מצולמים בשבת? אם לא, מדוע?”