גנץ: ישוב אביתר יקח זמן רב, חומש תפונה • הימין: “נזעזע את המדינה”

גנץ נועד עם עידית סילמן ואמר לה דברים שעלולים לאכזב את 'ימינה' • בישר: אישור המאחז אביתר ייקח זמן רב - וחומש תפונה בקרוב • הציונות הדתית: כניעה רודפת כניעה, שקר רודף שקר • הליכוד: "אורבך - נגמרו התירוצים. בנט יפנה את חומש ולא יבנה את אביתר"
אריה ריבקינד
כ' ניסן התשפ"ב / 21.04.2022 15:13

זעם בימין בעקבות דברי שר הביטחון בני גנץ במהלך פגישה עם הח”כית הפורשת מהקואליציה עידית סילמן, שנועדה אתמול (רביעי) עם שר הביטחון בני גנץ בבסיס הקריה בתל אביב.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

מדובר בפגישה שנקבעה לבקשתה של סילמן עוד לפני המהלך הדרמטי שלה שזיעזע את הקואליציה.

לפי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12, שר הביטחון עדכן אותה כי אישור המאחז ‘אביתר’ ייקח עוד זמן רב. לטענת אנשי הימין זה בניגוד למתווה שסוכם עם תושבי היישוב – שאכלוס הישוב יהיה במקביל לתהליך הבירוקרטי.

גנץ הסביר לסילמן כי הוא רק מקיים את החלטת היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט, שלפיה תתבצע הכרזה על האדמות כאדמות מדינה – אבל יינתן זמן של 45 יום לעררים ושרק בתום ההליך – שיכול לקחת גם יותר מ-45 יום – תתאפשר העלייה למקום.

מסיבה לא ברורה, אנשי ימינה הבינו אחרת, ולכן הבשורה הזו של גנץ עלולה לאכזב אותם.

הבשורה השנייה של גנץ הייתה כי ‘חומש’ תפונה בקרוב. לטענת גנץ, כלל השותפים בממשלה – כולל ימינה וגדעון סער – מכירים את העניין והוא לא יתפשר על כך. את עמדתו הסביר בכך שהוא מקיים את החוק ולכן השאלה היא לא שאלה של אם – אלא של מתי.

יחד עם זאת, גנץ נתן גם “סוכריה” והבהיר שמועצת התכנון העליונה תכונס ככל הנראה בשבוע הראשון של חודש מאי ותאשר בנייה חדשה לישראלים ופלסטינים ביהודה ושומרון.

בעקבות הפירסום על הפינוי המתוכנן, בליכוד מגבירים את הלחץ על ח”כ ניר אורבך מימינה, בתקווה שיפרוש מהקואליציה ויביא להפלת ממשלת בנט.

“ניר אורבך – נגמרו התירוצים”, אמרו בליכוד. “הפרסומים האחרונים מוכיחים שבנט עסוק אך ורק בהישרדותו הפוליטית ולכן הוא מרצה את רע”מ ויאיר גולן על חשבון ההתיישבות.

“מתברר שבנט מתכוון לפנות את חומש ולא לבנות את אביתר. הגיע הזמן שתעשה מעשה ותציל את ההתיישבות ואת ישראל מהממשלה החלשה והמסוכנת הזו שרק פוגעת בהתיישבות ובערכים היהודיים המשותפים לכולנו”.

במפלגת הציונות הדתית הגיבו בזעם ואמרו כי דבריו של גנץ הם פרס לטרור: “כניעה רודפת כניעה ושקר רודף שקר. הודעתו של גנץ על פינוי חומש כפרס לטרור לאחר רציחתו של יהודה דימנטמן הי”ד, בניגוד מוחלט להתחייבויות של שקד ואורבך, ועל עיכוב שיכול להתמשך שנים בהקמת אביתר, בניגוד להסכם שהממשלה חתומה עליו הם שיא חדש של התרפסות בפני הטרור”.

במפלגה הוסיפו: “ממשלת הבלהות נכנעת לטרור בהר הבית ובירושלים, באביתר, בעזה, בחדרה, בחומש, בבאר-שבע ובבני ברק, ומעניקה רוח גבית לטרור. מול הקווים האדומים שיודעת התנועה האיסלמית לשרטט ולהכניע את שותפיה בממשלה, לאגף שבעבר הגדיר את עצמו ימני אין שום קו אדום ושום מנוף על גנץ והשמאל. הציונות הדתית תעשה הכל כדי להחליף בעזרת השם בקרוב את הממשלה הרעה הזו בממשלה ציונית, יהודית ולאומית”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב בחריפות על הפרסום ומאיים על הממשלה במאבק ש”יזעזע את המדינה”.

לדבריו, “הפרת הסכם אביתר על ידי נפתלי בנט ובני גנץ היא קו אדום. אם הסכם אביתר יופר – נצא למאבק ציבורי שיזעזע את המדינה. ההתיישבות בשומרון לא תהיה אסקופה נדרסת של אף מאבק פנימי פוליטי ציני בין מרכיבי הממשלה הזו. אני מציע מכל הלב לפוליטיקאים בממשלה הזו שלא להביא את ציבור אוהבי ארץ ישראל לנקודת הקצה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נו מקיים את האלטימטום
    24/04/2022 04:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. קודם כל מפנה ואז מחבר לחשמל…