מלחמות דת בחריש: הציעה חמץ לילדים ופיזרה חמץ בגני משחקים

תושבת העיר חריש פיזרה אמש חמץ ברחבי גן משחקים בשכונת בצוותא, לרבות על גבי מתקנים בעת ששהו ושיחקו בגן ילדים חרדים • היא גם הציעה 'לחמניות' לילדים חרדים • 'בצלמו' הגיש תלונה במשטרה: "לנקוט ביד קשה ולעצור את החשודה באופן מידי"
חיים טוויל
י"ט ניסן התשפ"ב / 20.04.2022 13:45

ארגון ‘בצלמו’ הגיש אמש (שלישי) תלונה למשטרה כנגד תושבת העיר חריש, בגין עבירה של פגיעה ברגשות דת והפרת הסדר הציבורי – לאחר שהאישה הציעה חמץ לילדים חרדים ופיזרה חמץ בגני משחקים.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

לפי התלונה ששיגר עו”ד מיכאל ליטווק, היועץ המשפטי של ‘בצלמו’, “במהלך חג הפסח, פיזרה ‘החשודה’ חמץ ברחבי גן משחקים בשכונת בצוותא בעיר חריש, לרבות על גבי מתקנים עת שהו ושיחקו בגן ילדים חרדים.

“הגדילה החשודה לעשות כאשר הציעה ‘לחמניות’ חמץ לילדים החרדים ששהו באותה העת בגן המשחקים”.

לטענת עורך הדין, “מקרה זה מצטרף למקרים רבים נוספים שנעשו על ידי החשודה ובן זוגה. רק בשבוע שעבר רדפה החשודה אחר משפחות חרדיות, עקבה אחריהם והשמיעה מוזיקה בקול רם באופן המהווה מטרד.

“מעשים אלה מצטרפים למקרים פליליים נוספים שהתרחשו בשכונה, הנחת רגל חזיר בבית משפחה חרדית, נזק לרכוש אינספור פעמים והטרדות חוזרות ונשנות מידי שבת באמצעות מוזיקה בעוצמה רבה והליכה אחר משפחות חרדיות מידי שבת”.

לטענתו, “חוסר מעש מצד המשטרה, הביאה לחוסר הרתעה מוחלט ומעשים אלה רק מתגברים מיום ליום. הנחת חמץ בפסח ופנייה לילדים חרדים במטרה לנסות להאכילם בחמץ במהלך חג הפסח, הינה חמורה מאוד ומהווה ‘פגיעה ברגשות דת’ כמשמעותו בסעיף 172 לחוק העונשין וזאת מעבר להתנהגות פסולה במקום ציבורי כמשמעותו בסעיף 215 לחוק העונשין וכן, הטרדה כמשמעותה בחוק מניעת הטרדה מאיימת .

“מדובר במעשה חמור ונבזי, שנועד להבעיר את הלהבות בין המגזרים בעיר חריש וכן, לפגיעה ברגשות הציבור היהודי כולו. הדרך היחידה לייצר הרתעה ולמנוע הישנות של אירועים מעין אלה בעתיד הינה טיפול מידי ונקיטת יד קשה.

“נוכח האמור, אבקשכם לנקוט ביד קשה ולעצור את החשודה באופן מידי”.

שי גליק, מנכ”ל ארגון ‘בצלמו’, מסר בתגובה: “די לפגיעה ברגשות הדת. לא ניתן לקומץ קיצוני קטן ומוסת לפגוע ברקמת החיים בעיר חריש.

“אנחנו קוראים למשטרת ישראל והפרקליטות למצות את הדין עם העבריינים שפוגעים ועוברים על החוק ומפרים את הסדר הציבורי בריש גלי במטרה לפגוע ולהזיק”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דורשים כסף ושודדים
    21/04/2022 10:36
    יעלי
  1. מה יהחה

  2. מטרד או פגיעה בחוק
    22/04/2022 16:05
    אברהם יואל
  3. להציע לחמניות לילדים בפסח זה מעשה לא יפה בלשון המעטה, אבל איננו בלתי חוקי. לעומת זאת להשקות ילדים עם משקעות ממותקים, קמח לבן ומזון באיכות ירודה כי לא טרחת להתפרנס, זה כן נוגע בגבול הפלילי כפגיעה אמיתית בחסר ישע בידי הממונה על בטחונו או לכל הפחות באשמת הזנחת קטין.
    אחים יקרים, לא הייתי הולך לבית המשפט: החילונית שהתנהגה לא יפה תשתחרר וכל החרדים שלא מתפרנסים מספיק בשביל להאכיל 12 ילדים שעשו בלי לחשוב פעמיים, כשהם כשירים לעבוד לפרנסתם, כן ילכו לכלא כעבריינים אי”ה.