אב”ד חב”ד נגד המזלזלים בחומרות הפסח בשבת הקרובה: “מנהג נלוז”

ראש בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש פסק כי בשבת הקרובה, הסמוכה לשביעי של פסח, ראוי להמשיך ולנהוג בחומרות החג: "להתאפק עוד יום אחד עם הבהילות לחזור לימי החמץ"
יוסף גרינבוים
י"ט ניסן התשפ"ב / 20.04.2022 12:52

ראש בית דין רבני חב”ד, הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, המכהן גם כרבה של שכונת נחלת הר חב”ד בקריית מלאכי, פסק כי בשבת הקרובה, הסמוכה לשביעי של פסח – יש להמשיך ולנהוג בכל חומרות החג הנהוגות בחב”ד.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

את הדברים אמר בכינוס תורה שהתקיים אמש בשכונת נחלת הר חב”ד.

למרות העובדה שחג הפסח מסתיים עם כניסת השבת, הרב כינה את העובדה שאנשים מקלים ביום הזה בחומרות אותן סיגלו לעצמם במהלך הפסח כ”מנהג נלוז”.

לדבריו, ברבים מבתי החסידים מתכוונים לנהוג בשבת הקרובה, הסמוכה לשביעי של פסח, באכילת מאכלים שבמהלך החג עצמו לא היו “מעיזים” לאכלם.

“למרות ההיתר ההלכתי”, אמר הרב, “אצלנו כחסידי חב”ד, במשך דורות הידרו בבתי החסידים לאכול גם ביום השבת עצמו כבכל הידורי החג ורצוי להתאפק עוד יום אחד עם הבהילות לחזור לימי החמץ”.

חתנו פרסם אחר כך הודעה “בשם חמי המרא דאתרא”:

“בשנה זו חל שביעי של פסח ביום שישי ואסרו חג חל ביום השבת.

כל פעם שחלה קביעות מעין זו עולה השאלה: קטניות מותר לאכול בשבת? מותר לבשל אורז מיום חמישי עבור שבת? ואולי מותר ביום שישי לבשל אורז לצורך השבת באם עשיתי ערוב תבשילין?

על פי ההלכה מותר לאכול בשבת זו קטניות וכן לקנות סלט חומוס לבשל אורז וכדומה מערב החג על מנת לאכול בשבת. אך למנהגינו, לא משנים דבר מהנהוג בפסח מלבד אכילת שרויה המותרת בשבת.

מוצרים הכשרים לפסח בכשרות מהודרת שלא אוכלים בפסח מצד היותם מוצרים תעשייתיים מותר לקנותם מערב החג על מנת לאוכלם בשבת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות