במתחם ‘בני עקיבא’ במירון לא יוכלו לקיים ‘טישים’ בהילולא – וזו הסיבה

מתווה מירון שגובש מאפשר קיום אירועים פרטיים של קהילות החסידים ברחבי המושב. השאלה - איפה? • הממונה על הילולת הרשב"י שיגר מכתב לנציגי לחסידויות: "נכונים לסייע לאתר שטחים לאירועים הפרטיים"
יוסף גרינבוים
י"ט ניסן התשפ"ב / 20.04.2022 02:31

בעוד פחות מחודש תתקיים הילולת הרשב”י במירון: על פי מסקנות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית שהוקמה בעקבות ‘אסון מירון’ בו נספו 45 בני אדם, הותרה בהר רק הדלקה אחת – של האדמו”ר מבאיאן, מה שהוביל חצרות חסידיות לאתר מתחמים סמוכים לציון, לשם קיומם של אירועים פרטיים של החסידות וטישים.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

אחד המקומות שנבחנו הוא מתחם ׳בני עקיבא׳ הסמוך להר.

הממונה על ההילולה, ניצב (בדימוס) צביקי טסלר, תמך באפשרות זו ואף הציע מתווה שבאמצעותו ניתן יהיה לקיים את הטישים. אולם בימים האחרונים, מהנדסי הבטיחות המוסמכים פסלו את ההצעה, לאור העובדה כי מעבר ההמונים למתחם מתבצע על פני שטח המוגדר כציר חירום.

בעקבות זאת, שיגר טסלר מכתב לנציגי החסידויות בו הוא מבהיר כי הוא נכון לסייע בכל דרך לאתר אלטרנטיבות.

“מזה חודשים ארוכים אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא איתכם על מנת לאפשר את קיומה של ההילולה, תוך יישום המלצות הביניים של ועדת החקירה שקבעה כי תתקיים בהר הדלקה אחת – זו של האדמו”ר מבאיאן.

“מתווה מירון תשפ”ב, כפי שגיבשתי, מאפשר קיומם של אירועים פרטיים של קהילות החסידים, ובכלל זה טישים ברחבי המושב. קיום האירועים מותנה בהליך רישוי סדור. אנו מעודדים זאת וחפצים בקיומה של ההילולה ברוב עם ובשמחה ובקיומם של אירועים תוך שמירה על שלומם ובטיחותם של העולים”.

הוא הוסיף: “אף אחד מאיתנו לא מעוניין להצטער בדיעבד על קיום אירוע הכרוך בסיכון שלום הציבור” – והדגיש: “אני נכון לסייע בכל דרך לגורמי ההפקה מטעמכם ולפעול בצוותא לאתר אלטרנטיבות בטוחות לקיום האירועים האמורים”.

בקרב החסידויות פועלים בימים אלו לאתר מתחמים נוספים, העומדים בדרישות הרישוי, בהם יהיה ניתן לקיים את האירועים הפרטיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות