גרוניך: כולם פה אשכנזים ואין צ׳חצ׳ח אחד • דרעי: בזוי

בהופעה בפסטיבל עין גב, עורר הזמר שלמה גרוניך סערה כשאמר: "אתם קהל נהדר. כולם כאן אשכנזים ששרים יפה. אין כאן אפילו צ׳חצ׳ח אחד" • אחר כך התנצל: "זה נפלט לי" • דרעי: "גזענות עלובה ומחליאה. איך עוד לא גרשו אותו" • אקוניס: "אלה הם פניו האמיתיים של המחנה הנאור"
אבי כץ ואריה ריבקינד
י"ט ניסן התשפ"ב / 19.04.2022 22:33

רגע מביש: הזמר שלמה גרוניך עורר סערה הערב (שלישי) בפסטיבל עין גב, לאחר התבטאות גזענית נגד הציבור הספרדי.

עונת הרחצה נפתחה: כל המידע והכללים שהרוחצים בים צריכים

הזמר אמר לקהל שהשתתף במופע: “אתם קהל נהדר. כולם כאן אשכנזים ששרים יפה. אין כאן אפילו צ׳חצ׳ח אחד”.

מנחת הערב, העיתונאית נסלי ברדה, אמרה: “לא שמת לב שעם ישראל כולו יושב כאן בקהל וזו הסיבה שהקהל הזה כל כך יפה והשירים שייכים לכולם – לגרוניך, לברדה, לכולם”.

לאחר ההתבטאות המקוממת שלו, הוא התנצל: “לא הייתי צריך להגיד את זה, זה נפלט לי”.

יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ הגיב: “בושה וחרפה. הקהל צריך פשוט לקום ולצאת”.

יו”ר ש”ס אריה דרעי הגיב בזעם לדבריו של גרוניך: “בושה וחרפה. גזענות עלובה ומחליאה. גרוניך, אתה איש בזוי. ויותר מזה: איך עוד לא גרשו אותו מהפסטיבל הזה?”

דרעי הוסיף: “גרוניך, לא סולחים לך על פגיעה הקשה בציבור ענק. אין סליחה ואין מחילה על דיבורים גזעניים כאלה. איך זה שהקהל בהופעה לא מחה על הדברים? אולי כי הדברים שאמר מקובלים על חלק גדול מהקהל? לפחות היתה אשה אחת שענתה לו, המנחה נסלי ברדה”.

ח”כ אופיר אקוניס אמר: “שלמה גרוניך, מצטרף הערב לשרשרת דוברים גזעניים ומתנשאים של השמאל הישראלי. דודו טופז, עודד קוטלר, תיקי דיין, ענת וקסמן אלה הם פניו האמיתיים של המחנה הנאור, התרבותי ורודף השלום”.

ח”כ קטי שטרית אמרה: “בבונים, צ׳חצחים, מנשקי קמעות, ווזווזים, עדר של בהמות, ביביסטים, בורים, נבערים, פרימיטיביים. ‏כל פעם הגזענות שלהם כלפי מזרחים תגיע בצורה שונה. אבל זה לא משנה להם כי בסוף הם מקבלים פרס ישראל. שלמה גרוניך, אני בזה לך”.

איש התקשורת אמיר איבגי הגיב: “מחיאות הכפיים והצחוק מהקהל. התרבות הישראלית כחממה לגועל של גרוניך, קודמיו ודומיו”.

שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר בתגובה: “אני מתעצב על הדברים המכוערים, המשסעים והמיותרים הערב של שלמה גרוניך. אנחנו אוהבים קהל שיש בו את כולם. אנחנו אוהבים את כל עם ישראל. טוב שהיתה שם נסלי ברדה שידעה לעמוד מול הכיעור בזמן אמת כדי להזכיר את המובן מאליו, וטוב שגרוניך התנצל”.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צחצחים
    20/04/2022 00:26
    דן
  1. אני הייתי בהלם, מי אומר היום צחצחים ?! מה, אנחנו ב-1980 ?! היום אומרים ערסים. שמישהו יעדכן את גרוניך שאנחנו כבר במאה 21.

  2. היו צריכים לנתק החשמל. להעיף אותו לעזזאל
    20/04/2022 02:02
    ספרדי גאה ב''ה
  3. בושה וחרפה מדברים על גזענות ומתכוונים ממש להיפך. פשוט בושה עד לאן המדינה זו יכולה להתדרדר. כך שונאיה רוצים אותה מפוררת ולא מאוחדת. מיד המדינה תהיה טרף קל. מכאן עד לחרבנה הטוטאלי לא יקח זמן. תודה לכם סמולנים ארורים יאמרו החמאס ודאעש. עשיתם להם העבודה.

  4. דודו טופז מחכה לך. ש'-ג הבזוי
    20/04/2022 02:09
    איכסע
  5. שמך לדראון עולם. בשניה אחת קברת עצמך עמוק עמוק

  6. גרוניק
    20/04/2022 07:31
    שושנה
  7. כל האשכנזים חושבים אותו דבר רק שגרוניק אומר את זה בקול רם !

  8. רק הוא אומר וחושב בריקנות. יש רבים שדורשים ארצנו שייכת לאשכנזים
    20/04/2022 10:45
    אור
  9. חבל. צריך לאחד את העם הזה ולא לפלג כל בסמוך לספירת העומר לא למדו לא חשבו והכל ינדף כמו שיצא מפיו. הרבה אמרו בעבר ואיפה הם היום.

  10. באמריקה אם איש כל שהוא על הבמה מול אלפים
    20/04/2022 11:13
    בושההההה
  11. היה מתבטא ככה דוגמה כמה אני שמח שאין כושי אחד בקהל מיד מיד היה נלקח למעצר. פה בארץ האדמה לא רעדה. אני חושב אין אשכנזי שלא שמח לשמוע דבר כזה. פשוט בושה פשיטת רגל של מדינה יהודית. מדינאצית

  12. צ׳ח צ׳ח לא ככה
    20/04/2022 16:28
    ציון
  13. זה זמר שאסור לתת לו במה באף עיר של עדות המזרח ובכלל להחרים אותו לא לשכוח מה עשו לדודו טופז ז׳ל