מחריף: נזיפה באמירויות לשגריר, בטלה השתתפות במטס העצמאות‎

אחרי שהשגריר הישראלי זומן לשיחת הבהרה באבו דאבי ושמע גינוי - איחוד האמירויות ביטלה את השתתפותה במטס יום העצמאות ה-74, לצד חברות התעופה הישראליות • הרצוג לנשיא טורקיה: קולות הסתה ותעמולה שקרית
חרדים 10
י"ח ניסן התשפ"ב / 19.04.2022 20:06

משרד החוץ האמירותי זימן אחר הצהריים (שלישי) את שגריר ישראל אמיר חייק לשיחה, במהלכה מחה בפניו  השר לשיתוף פעולה בינלאומי, איברהים אל-האשמי,  על המהומות בהר הבית.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

בהודעת משרד החוץ נאמר: “האמירויות מביעה את דאגתה מהחרפת המתח שמאיים על היציבות והביטחון באזור. יש לכבד את תפקידה של ירדן בשמירה על המקומות הקדושים ולשמור על הסטטוס קוו הקיים, ולא לפגוע בהנהלת הווקף בירושלים”.

ולא רק זה: לאחר זימון השגריר, חברת התעופה מהאמירויות ‘וויז אייר אבו דאבי’ ביטלה היום את השתתפותה במטס יום העצמאות ה-74. הודעת הביטול נמסרה לאיגוד הטייסים הישראלי סמוך לזימון השגריר הישראלח באבו דאבי.

המטוסים מאיחוד האמירויות היו אמורים להשתתף לראשונה במטס אזרחי ביום העצמאות, ביוזמת איגוד הטייסים הישראלי ולצד כל חברות התעופה הישראליות – אל על, ישראייר, ארקיע, קאל ועיט.

בתוך כך, לפי דיווח בסוכנות הידיעות הסודנית, ממלא מקום שר החוץ הסודני, עלי אל-סדיק, גינה את האירועים האחרונים בהר הבית, והדגיש את עמדתה של סודן כלפי “זכויותיו של העם הפלסטיני להקים את מדינה עצמאית שבירתה ירושלים”.

שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן שוחח בטלפון עם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ודן עימו במהומות בהר הבית.

לפי דיוו בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית ‘וופא’,  בלינקן גינה את ‘אלימות המתנחלים’, הביע התנגדות להריסת בתים וגירוש תושבים פלסטינים ופעילות של צה”ל בשטחי A וציין שדרש מישראל לשפר את המצב בשטחי הרשות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב עם נשיא טורקיה רג’יפ טאיפ ארדואן. השיחה התקיימה בהמשך לפנייתו של נשיא טורקיה בבקשה לקיים שיחה עם נשיא המדינה ברקע המתיחות הביטחונית בימים האחרונים.

מבית הנשיא נמסר: “השיחה התקיימה ברוח טובה ובפתיחות”.

נשיא המדינה הדגיש, כי בניגוד למה שנטען בדיווחים שקריים, מדינת ישראל מקפידה לשמור על הסטטוס קוו ועל חופש הפולחן, במיוחד בתקופה זו, על מנת שבני כל הדתות יוכלו לחגוג את החגים בבטחה – יהודים, מוסלמים ונוצרים.

“אל לנו להקשיב לקולות הסתה ותעמולה שקרית. הציבור נושא את עיניו למנהיגי האיזור ומצפה מכולנו לגלות אחריות ולהביא להרגעת הרוחות בימים המקודשים לכלל הדתות והאמונות במרחב”, אמר הרצוג.

הנשיא ביקש להדגיש כי יש לגנות אלימות מכל סוג וציין במיוחד את המקרה בו הותקפו יהודים בדרכם לתפילת החג בכותל המערבי.

נשיא טורקיה הביע דאגה וכאב על אירועי הימים האחרונים. בשיחה הדגיש נשיא טורקיה כי הסטטוס קוו במקומות הקדושים חשוב מאוד לעולם המוסלמי וכי הוא שמח לשמוע את האמירות הנוקבות של ההנהגה בישראל בנוגע לשמירתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות